IX Edició del programa RetoTech!

La Fundació Endesa llença la IX Edició de RetoTech Fundacion Endesa.

Aquesta nova edició està dirigida a centres d’Educació Primària i Secundària Obligatòria de la Comunitat de Madrid, Aragó, Andalusia, Catalunya i Illes Balears, centres d’Educació Secundària Obligatòria de les Illes Canàries i centres d’Educació Primària de la Comunitat d’Extremadura.

RetoTech Fundacion Endesa té com a objectiu formar a professors i alumnes en l’emprenedoria tecnològica, així com fomentar les vocacions STEM entre els més joves. El juny de 2024 se celebraran els Festivals RetoTech Fundació Endesa, on els centres participants tindran l’oportunitat de presentar el seu projecte tecnològic.

Com s’indica a les bases del projecte publicades al web, la Fundació Endesa dotarà a totes les candidatures seleccionades i que participin al projecte per primera vegada amb 10 kits de robòtica Zum Kit Advanced o Zum Kit Junior, a més d’una impressora 3D. Les candidatures seleccionades participants en edicions anteriors seran dotades amb 3 kits de robòtica o una impressora 3D (l’elecció es farà en el moment d’enviar la inscripció, segons disponibilitat i dotació de material entregat en edicions anteriors). A més, un professor/a de cada centre de primera participació tindrà l’oportunitat de rebre formació reglada (depenent del reconeixement de crèdits ECTS segons cada Comunitat Autònoma), on treballarà la didàctica de la programació i la robòtica amb Arduino, la programació d’aplicacions mòbils (només a secundària) i el disseny i la impressió 3D. Pels centres que ja van participar anteriorment, l’assistència a les formacions no serà obligatòria.

A més, cada centre participant comptarà amb fins a 3 llicències Pla Docent Bitbloq pel seu ús durant el projecte 2023 – 2024, i així poder accedir a una eina educativa per treballar a l’aula la programació, la robòtica, el disseny 3D i les aplicacions mòbils, juntament amb un sistema complet de gestió de l’aula

Durant els mesos de novembre, gener i febrer es proposaran diversos reptes per a treballar a l’aula (amb els seus corresponents manuals pel docent). Aquests serveixen “d’entrenament” per aprendre a dominar les eines que després s’utilitzaran per a desenvolupar el projecte final del Festivals RetoTech Fundació Endesa.

Durant el curs escolar es durà a terme un seguiment en línia dels centres participants, oferint-los suport tècnic i pedagògic al llarg del curs.

Si vols innovar a l’aula, t’interessa la robòtica, el disseny i impressió 3D i crear aplicacions mòbils, participa amb els teus alumnes en el gran festival tecnològic: apunta-t’hi!

Teniu fins al 6 d’octubre per lliurar la vostra video-candidatura.

Més informació a: http://retotech.fundacionendesa.org