Dia Europeu de la Mediació. 21 de gener

El 21 de gener se celebra el dia Europeu de la Mediació, coincidint amb l’aniversari de  l’aprovació pel Comitè de Ministres del Consell d’Europa de la 1a Recomanació núm. R (98) 1, sobre mediació familiar.

El Departament d’Educació impulsa la mediació escolar a Catalunya des del curs 2001-2002. Actualment, uns 300 centres educatius, majoritàriament d’educació secundària, compten amb un servei de mediació actiu. Més d’un miler d’alumnes participa anualment en les trobades d’alumnat mediador.

La mediació escolar fomenta el diàleg com a eina bàsica de gestió positiva dels conflictes i és una valuosa eina de participació de l’alumnat en la millora de la convivència, contribuint al seu desenvolupament personal i a la capacitat d’aprofitar els conflictes per transformar la realitat.

Més informació: http://xtec.gencat.cat/ca/centres/celebracions/2019/dia-europeu-de-la-mediacio/