Convocatòria Programa Magnet

Us fem saber que s’obre una nova convocatòria del programa “MAGNET. Aliances per a l’èxit educatiu” per al curs 2023-24, que promou una transformació profunda en els centres educatius com una estratègia per reduir la segregació escolar i garantir una oferta educativa de qualitat per a tot l’alumnat, en el marc de la convocatòria unificada de programes d’innovació del Departament d’Educació.

El programa Magnet promou l’aliança d’un centre educatiu amb una institució de referència en un camp del coneixement específic. Aquesta aliança permet el desenvolupament d’un projecte educatiu innovador i de qualitat, i que es converteix en referència en el territori, tant per les famílies com per la comunitat educativa. El programa s’adreça als centres amb una composició social desequilibrada respecte al territori de referència, i que compten amb un equip docent compromès amb el canvi i amb motivació per desenvolupar projectes d’innovació.

Actualment, el programa Magnet aplega 36 centres educatius amb un total de 10.958 alumnes i 1.191 docents de 22 municipis de tot Catalunya i està impulsat pel Departament d’Educació, la Fundació Bofill, el Consorci d’Educació de Barcelona i l’Institut de Ciències de l’Educació de la UAB.

El calendari d’aquesta convocatòria és:

15 de març: publicació de la llista de programes que obren convocatòria. Trobareu tota la informació al portal de centres:

Pestanya Gestió de centres

Innovació Pedagògica

Programes d’Innovació

Magnet. Aliances per a l’èxit educatiu

15 de maig: Darrer dia per presentar les sol·licituds

29 de maig: Publicació de la llista provisional de centres admesos i exclosos a la preselecció

5 de juny: Final període de reclamacions

19 de juny: Publicació llista definitiva de centres admesos i exclosos a la preselecció

26 de juny: Publicació de la llista definitiva de centres que entren a la preselecció del programa Magnet

Si voleu transformar pedagògicament el vostre centre per revertir la segregació escolar, us animem a conèixer els requisits per formar part del programa i el procediment la nova convocatòria 2023-24. Per ampliar informació, us podeu inscriure a la sessió informativa virtual del dijous 9 de març a les 12.00 hores a través d’aquest formulari. Un cop els centres s’inscriguin, ja els farem arribar l’enllaç per poder-s’hi connectar.

Sessió informativa virtual

Programa Magnet Convocatòria 2023-24

Dijous 9 de març a les 12h

Inscripcions: https://forms.gle/ZeijUo7bWuF4ngYw5