Xerrada del Dia de la Ciència. Gemma Marfany: “El nostre DNA és el nostre DNI: existeixen els horòscops genètics?”

El passat dimecres 20 de novembre es va celebrar el Dia de la Ciència a escoles i instituts de tot Catalunya, i es van desenvolupar conferències de científics i investigadors arreu del territori. A la nostra zona vam organitzar dues xerrades de la doctora Gemma Marfany, amb el títol de “El nostre DNA és el nostre DNI: existeixen els horòscops genètics?”.

Una de les xerrades es va dur a terme a l’Institut de Lliçà d’Amunt i van participar alumnes de 3r i 4t d’ESO, i 1r del Batxillerat Científic. L’altra es va realitzar al Teatre El Patronat de La Garriga i van participar alumnes de 4t d’ESO i 1r de Batxillerat dels instituts Manuel Blancafort, Vil·la Romana i Sant Lluís de Gonçaga.

gemma marfanyAl llarg de la xerrada es van presentar les bases de la Genètica i vam conèixer alguns dels últims avenços en aquest camp. L’alumnat va rebre amb molt d’interès la presentació de la ponent i es van realitzar nombroses preguntes.

Gemma Marfany Nadal és doctora en Biologia i professora de Genètica de la Universitat de Barcelona. La seva trajectòria professional i acadèmica s’ha desenvolupat a Barcelona, Edimburg i Oxford, i ha estudiat molts camps de la genètica, des de l’evolució molecular fins actualment dirigir un grup de recerca que investiga les bases genètiques de malalties humanes hereditàries, en particular, la ceguesa.

Ha publicat dos llibres de divulgació científica: “El efecto CSI. La genética forense del siglo XXI” , i “Per què envellim? La resposta de la ciència a una vella preocupació humana” .

Per_que_envellim-Portada