Recursos per al Pensament crític

Des de l’Escola de Cultura de Pau de la UAB (i en col·laboració amb Fora de Quadre pel que fa als vídeos) us volem compartir un recurs en el que portem treballant molts mesos. Es tracta d’una pàgina web amb recursos per a treballar el pensament crític, i que hem treballat amb docents. Al web hi trobareu:

• Un parell d’informes diagnòstics sobre l’Estat de la qüestió del pensament crític al sistema educatiu (un abans de i un altre actualitzat amb el decret de desplegament de la LOMLOE).
  • Exemples i recursos sobre metodologies de pensament crític (Temes controvertits, Cultures del Pensament / Thinking-Based Learning, Filo 3/18),
  • 3 recursos didàctics d’exemples d’aplicació a l’aula, que hem fet en col·laboració de 3 escoles,
  • i 5 vídeos (en destaquem només alguns)
Pensament Crític a l'aula (amb entrevistes) Pensament crític a l’aula

Per a fer incidència a favor del pensament crític en el sistema educatiu.

Controvèrsia a l'aula? Controvèrsia a l’aula?

Amb pistes sobre com abordar temes controvertits a l’aula.

Activitat de debat: Passadís de la consciència Activitat de debat: Passadís de la consciència

Alguns vídeos metodològics, amb propostes metodològiques concretes de debat.

A més d’aquest vídeos curts, també hem fet un documental de 50 minuts, mostrant les experiències d’aula i l’acompanyant a dues mestres durant l’últim curs escolar i aquest curs. Encara no està en obert però el podeu veure amb les següents contrasenyes:

Documental CONTROVÈRSIA A L’AULA:

contrasenya: ECP

Esperem que us semblin recursos útils. Tot feed-back serà benvingut!