L’APDCAT promou la difusió responsable d’imatges de menors a internet

L’Autoritat Catalana de Protecció de Dades promou la publicació responsable d’imatges de menors a internet i les xarxes socials. Coincidint amb el Dia Mundial d’Internet, l’APDCAT ha elaborat les Pautes de difusió d’imatges de l’alumnat a les escoles, en format infografia i vídeo, per distribuir entre els centres educatius amb el suport del Departament d’Educació.

L’objectiu és reforçar la consciència de protecció de la privacitat de menors i joves, que gaudeixen d’una protecció especial reconeguda a la legislació internacional. Així, es vol arribar tant al professorat i els equips directius dels centres educatius com als pares, mares i tutors, per estendre bones pràctiques per preservar, així, els drets dels menors.

El nou material divulgatiu incideix en algunes pràctiques detectades que poden comportar una sobreexposició d’informació personal del menor, amb riscos per a la seva privacitat, encara que es tingui el consentiment vàlid per difondre-la.

Segons les últimes dades disponibles, més de la meitat dels centres publiquen habitualment i en obert un gran volum de fotografies i vídeos amb els alumnes clarament identificables, tant al web del centre com a les xarxes socials. Això fa que es perdi el control de les imatges i que puguin estar disponibles a internet per a qualsevol persona, i de manera indefinida.

Trobareu més informació a la web.