L’alumnat de 5è de l’escola Rosa Oriol crea dues cooperatives escolars

El passat dijous, els grups de 5è A i B van presentar les seves respectives cooperatives escolars creades en el marc del projecte CuEmE, Cultura emprenedora a l’escola.

Aquest curs 2021-22, l’escola Rosa Oriol ha tornat a posar en marxa la segona edició del programa CuEmE de la Diputació de Barcelona, que fomenta la cultura emprenedora a les escoles i les competències bàsiques en el cicle superior d’educació primària. El programa educatiu compta amb la col·laboració del Servei d’Empresa i Ocupació de la Vall del Tenes (SEOVT), l’Ajuntament i altres agents socials del territori (empreses, entitats i persones).

L’objectiu principal és treballar l’autonomia, la iniciativa personal i l’emprenedoria a través de la simulació real de la creació i gestió d’una cooperativa.

El projecte es va iniciar a principis de curs amb l’aprenentatge de què és i com funciona una empresa. Tot seguit, els alumnes van formar les seves pròpies cooperatives i van començar a treballar en equip en la simulació real dels diferents departaments d’una empresa: idea del negoci a desenvolupar, imatge corporativa, producció, finançament, distribució dels rols i les feines a desenvolupar, etc. De cara al mes de maig, els nens i nenes acabaran de fabricar els seus productes i, finalment, els posaran a la venda al mercat municipal.

El dijous 7 d’abril, l’alumnat de 5è A i B de l’escola Rosal Oriol va presentar les seves respectives cooperatives i els seus productes en un acte que va comptar amb la presència  de l’Alcalde, Ignasi Simón, que va ser l’encarregat de lliurar la placa a l’escola com a participant del projecte; del regidor d’educació, Fran Sánchez, i d’una representant del Servei d’Empresa i Ocupació de la Vall del Tenes (SEOVT).

Durant el curs escolar 2019-2020, l’escola Rosa Oriol va portar a terme la primera edició d’aquest programa, que no es va poder  finalitzar a causa de la pandèmia.

Article publicat a:  https://www.llicamunt.cat/actualitat/noticies/lalumnat-de-5e-de-lescola-rosa-oriol-crea-dues-cooperatives-escolars