La generació digital. Què podem fer a les aules?

Des del Centre de Recursos de Mataró , s’inicien un cicle de tres conferències i jornades de reflexió entorn la pròpia pràctica educativa duta a terme des dels centres educatius participants.

• La primera (18 de gener) es centrarà en la vida quotidiana dels infants i adolescents marcada per uns temps digitals i en la irrupció de les tecnologies de la informació i la comunicació a l’escola.
  • La segona (1 de febrer) en la prevenció per un ús segur i responsable de les TIC on veurem les dues cares de la moneda
  • La tercera (15 de febrer) en aprendre des de les aules amb la tecnologia d’avui tot compartint algunes experiències i tendències de futur.

Objectius

• Incentivar l’aprenentatge des de l’escola i la família per un ús segur i responsable de les tecnologies
  • Conèixer vàries alternatives per a un ús de la tecnologia a l’aula com a eina per a ensenyar i aprendre
  • Fer un tast reflexiu per decidir en què i com seguir aprofundint entorn la temàtica: educació, societat i alumnes digitals,… Què podem fer a les aules?

Continguts

Entre els continguts hi haurà: el bon ús del mòbil i internet, prevenció de conflictes, privacitat, identitat digital, xarxes socials, dominis fiables i no, el risc de dependència, el dèficit d’atenció, els lladres del temps, la fiabilitat i validesa de la informació, la propietat intel·lectual, la importància d’una bona organització i gestió, la sobrecàrrega d’informació, la iniciativa de l’alumnat, el rol del professor, el paper de les tecnologies com a contingut i com a recurs l’aprenentatge, etc.

Marta Fuentes Agustí

Mestra i psicopedagoga. Doctora en psicologia de l’educació. Docent de la UAB i col·laboradora de la UOC. Experta en processos d’ensenyament, aprenentatge i avaluació (comportament docent, estratègies d’aprenentatge i educació i TIC). Membre del grup de recerca SINTE i DIM.

Dates: Dilluns 18 de gener, 1 de febrer i 15 de febrer

Horari: de 17:30 a 20:00 hores

Destinataris: Docents d’educació infantil, primària, secundària i batxillerat. Equips directius. Psicopedagogs. Orientadors escolars. Inspecció. Cal inscripció.

Lloc: Serveis Educatius de Mataró. Sala Polivalent de la primera planta (Dins de l’Escola Oficial d’Idiomes, C. Onofre Arnau, 32).