Experiència INS Blancafort maleta matemàtiques manipulatives. MMACA

Durant  el segon trimestre l’Institut Manuel Blancafort, de La Garriga ha fet ús de la maleta de matemàtiques manipulatives. MMACA del nostre CRP.

S’ha fet servir a classe de matemàtiques de 1er i 3er d’ESO, treballant continguts d’estadística, càlcul, combinatòria, factorització i relacions.

Es va proposar recol·lectar els millors jocs de la maleta i que l’alumnat de l’optativa del Club de Matemàtiques dinamitzessin els jocs als infants de 1r d’ESO, el dia de les matemàtiques. Per tant, els alumnes de 1r d’ESO, només els van poder gaudir durant un trimestre, però els de 3r d’ESO, van resoldre, posteriorment analitzar i avaluar tots els jocs per a poder escollir els que van considerar que millor anirien amb els de 1r d’ESO. L’anàlisi, l’avaluació i la resolució, els va ocupar unes 8h. I el dia de les matemàtiques, els de 1r d’ESO en grups classe van jugar i resoldre els enigmes de les matemàtiques.

L’alumnat de 1r d’ESO, van valorar que s’ho havien passat molt bé i que els agradaria repetir. Sobretot perquè alguns conceptes vistos els van poder aplicar. Amb els alumnes de 3r estan pensant  crear els  propis jocs.