Estimular el coneixement des de l’arquitectura

Des del Col·legi d’Arquitectes de Catalunya (COAC) ens han compartit aquest web amb propostes educatives i materials per estimular el coneixement des de l’arquitectura. Donant-li una ullada hem comprovat que poden ser un bon punt de partida per fer situacions d’aprenentatge.

L’arquitectura està vinculada a les persones: habitem les nostres llars, carrers, barris, ciutats… Ens ajuda a entendre l’entorn i, alhora, a ser crítics per millorar-lo.

Conscients d’aquest paper vital, des del Centre Obert fomentem activament el coneixement de l’arquitectura entre els infants i joves.

Amb aquest objectiu —i recolzats per la Llei de l’Arquitectura, que aposta per la promoció de l’arquitectura en edat escolar— el Col·legi d’Arquitectes va impulsar , el 2017, la creació d’un programa educatiu. Fruit d’aquest treball neix l’ArquiEscola, un projecte curricular i transversal que es basa en les noves estratègies pedagògiques d’ensenyament significatiu i de treball per projectes.