El llop ens visita al seminari de biblioteques escolars

Dimecres passat, 10 d’abril, la Julieta Torrents i la Cristina Casalí van dinamitzar la 5a sessió del seminari de biblioteques escolars. Abans de la sessió, ja ens havien advertit que ens visitaria un personatge ben famós a la literatura infantil: “Que ve el llop!”.

La jornada es va dividir en tres activitats principals, amb el llop com a fil conductor, però amb la implicació de diferents llenguatges i l’activació de capacitats diverses. Vam haver de treballar en equip per reconstruir un relat desordenat, vam gaudir d’una estona de lectura individual del llibre que ens havia tocat per atzar i, finalment, vam crear un bosc literari amb tot de material que ens va ajudar a traslladar plàsticament les idees que ens havia suggerit la lectura del nostre conte. La sessió va acabar amb un agradable passeig pel “bosc”.

Gràcies al camí, vam poder explorar el personatge des d’una manera transversal a través de llibres de coneixement, àlbums i narratius, i vam endur-nos mil idees per aplicar a les aules. Sense adonar-nos-en, va arribar l’hora de plegar i vam afanyar-nos per tornar a casa mentre començaven els udols de tots els llops amb qui vam passar la tarda…

Volíem agrair la professionalitat de la Julieta i la Cristina, que van preparar la sessió expressament per l’ocasió amb tot el material necessari i amb idees genials per complir els objectius del seminari. Moltes gràcies!