Conferència del Dia de la Ciència al SES Manuel Carrasco i Formiguera

Des del Centre de Recursos Pedagògics Vallès Oriental IV hem organitzat una conferència al SES Manuel Carrasco i Formiguera de Sant Feliu de Codines, durant la Setmana de la Ciència.

Aquí teniu la noticia que ens han fet arribar des de l’Institut:

EL DIA DE LA CIÈNCIA A L’INSTITUT. LA CIÈNCIA EN PRIMERA PERSONA.

Setmana de la ciènciaAvui, dia 18 de novembre hem celebrat El dia de la ciència a les escoles, amb una conferència- taller, portada a terme pel Doctor en Bioquímica i Biologia molecular, Joaquin Arribas López,  pels alumnes de 3r i 4t ESO del nostre Institut. El Doctor Joaquin Arribas és professor d’investigació i actualment és director d’una línia d’investigació al VHIO ( Institut Oncològic de la Vall d’Hebron). El seu camp d’investigació és el càncer de mama.

Prèviament a classe, tots els alumnes havien fet un treball de preparació de la conferència i per tancar el taller faran una altra feina de reflexió posterior, amb el professorat del Centre.

L’objectiu de la conferència-taller és doble, per una banda es pretén que els alumnes de l ESO coneguin en què consisteix la feina d’investigació científica en general, com es pot accedir a ella i la seva importància per a la millora del món on vivim, i per altra banda que coneguin, de primera mà, una línia d’investigació concreta, en aquest cas la del càncer de mama.

Tots hem quedat molt contents, els alumnes i professores amb el Doctor Arribas, per la seva xerrada tan amena i enriquidora, i el conferenciant també ens ha felicitat per l’actitud i l’interès que han demostrat els nostres alumnes amb totes les preguntes posteriors a la xerrada, semblava que no volguessin marxar!

Moltes gràcies Joaquín Arribas !!!

Un agraïment també al CRP del Vallès Oriental IV, a la Fundació Calatana per a la Recerca i la Innovació i al l’Ajuntament de Sant Feliu de Codines que ens ha cedit la sala del centre Cívic per portar a terme aquesta jornada.