“Conte viu”, un projecte cooperatiu

El curs 2021-2022 es va iniciar el projecte «Conte Viu», una experiència de foment a la lectura i a l’escriptura adreçada a l’alumnat de cicle mitjà de primària de les escoles de Lliçà d’Amunt.

L’activitat consisteix a crear de forma cooperativa un conte amb la col·laboració de l’escriptora local Maite Mompart.

També es compta amb l’ajuda dels nens i nenes de les escoles bressol que creen les guardes del conte i amb la implicació de l‘alumnat dels instituts del municipi que realitzen les il·lustracions del conte.

Aquesta activitat forma part del projecte Pla local Educatiu EDUC 360 i té el suport de la Regidoria d’Educació, de la biblioteca municipal, del grup ABANS. També compta amb el reconeixement del CRP i amb col·laboracions de persones del municipi que documenten la part del patrimoni.

El primer curs (2021-2022) aquest projecte es commemorava el centenari de la primera escola del poble (can Tuixells).

El segon curs (2022-2023) ens endinsarem en el patrimoni de les masies de Lliçà i la forma de vida de pagès.

Aquest tercer curs (2023-2024) el projecte s ́aproparà al medi natural, tema molt rellevant amb motiu de l’actual sequera. El tema central per escriure el Conte Viu es centra al voltant del riu Tenes, amb l’objectiu de descobrir l’entorn i la personalitat d’aquest riu a través de la gran varietat d’ocells, de fauna i de flora, pròpia de la nostra Vall del Tenes. Tot això permetrà als nens i nenes conscienciar-se de la importància de preservar el medi natural per viure en qualitat ara i preservar-lo per a les generacions futures.

Com els anys anteriors es comptarà amb les valuoses aportacions del Grup l’Abans, i a més a més, amb persones que han col·laborat amb el contingut del llibre “El Riu Tenes i el seu paisatge” editat aquest any 2023.