Congrés de Fotònica per a Joves – Nova edició

Un congrés científic on els joves són els protagonistes. És una oportunitat imperdible: els alumnes podran explicar el seu treball a altres estudiants i als investigadors de l’ICFO, compartint coneixement i experiències amb altres persones.

A la passada edició, van  anar-hi més de 80 joves presentant més de 40 projectes, tots interessants i engrescadors.

Per la propera edició, que tindrà lloc el 30 de setembre del 2016 a les instal·lacions de l’ICFO, busquen joves que hagin esbrinat propietats de la llum o que hagin experimentat amb les seves aplicacions. Els alumnes tenen temps fins al 30 de juny del 2016 per presentar el seu treball.

ICFO

1. Qui pot presentar-se?

Estudiants d’ESO, batxillerat i cicles formatius que hagin participat en algun projecte que sigui relacionat directament o indirectament amb la llum i les tecnologies basades en la llum. El projecte ha de ser desenvolupat o presentat dins del any escolar 2015/2016 en un dels següents contexts:

• Treballs de recerca. Pots presentar-te encara que no hagis lliurat el treball de recerca: només cal que hagis acumulat suficient material per presentar-lo al congrés.

• Projectes d’aula d’ESO, batxillerat o cicles formatius. El dia del congrés podran participar 5 alumnes per projecte com a màxim, independentement de quantes persones hagin participat.
  • Estades de recerca en un centre d’investigació o universitat.
  • Colònies científiques.

2. Quins temes es poden presentar?

A l’ICFO sabem molt bé que la llum és una eina molt versàtil, amb propietats molt diverses i aplicacions que toquen diferents àmbits de la vida, com la salut, l’energia i la informació. Per això, estem interessats en projectes científics de tota mena que siguin relacionats amb la llum de manera directa o indirecta i que toquin qualsevol aspecte de la llum i de les aplicacions basades en llum.

3. Com presentaré el meu treball?

Un congrés científic és una ocasió per aprendre noves coses i difondre el teu treball. Al Congrés de Fotònica per a Joves podràs compartir coneixements sobre la llum amb una modalitat típica de les conferències científiques: la sessió de pòsters.

Cada participant prepararà un pòster que expliqui la seva recerca de manera visual: el dia del congrés penjarem tots els pòsters junts a la mateixa sala. Podràs quedar-te amb el teu pòster i utilitzar-lo per ajudar-te a exposar el teu treball o bé passejar per la sala apropant-te a altres pòsters i demanar informacions sobre ells.

4. Què cal fer per participar?

Per poder participar al congrés hauràs d’enviar-nos abans de la data límit de lliurament, que és el 30 de juny del 2016:

• un resum del projecte amb un màxim de 300 paraules.
  • un pòster de mida A0 (841 x 1189 mm) en format digital (pdf).

La finalitat de les activitats de divulgació científica de l’ICFO és la d’inspirar estudiants, professors, col·legues científics, el públic i la indústria en general, mostrant el potencial de la llum com a eina per a la recerca, la tecnologia, la indústria i la societat. L’objectiu principal del programa de divulgació científica de l’ICFO és la de promocionar el potencial, l’omnipresència i la ubiqüitat de la ciència i la tecnologia de la llum i les seves aplicacions industrials

Més informació de les bases a la WEB o al correu outreach@icfo.eu