Cloenda Conte Viu a Lliçà D’Amunt

Avui, els centres educatius de Lliçà d’Amunt han gaudit de l’acte de cloenda de la segona edició del “Conte viu” a la Biblioteca Ca l’Oliveres. Un conte cooperatiu que han fet en xarxa amb totes les escoles de primària, Instituts i Escoles Bressol del municipi, sota la temàtica: les masies.

L’alumnat de CM de les escoles Els Picots, Rosa Oriol Anguera i I-E Miquel Martí i Pol han treballat de forma cooperativa creant la història  amb la col·laboració de l’escriptora local Maite Mompart, els infants de l’Escola Bressol Nova Espurna i Palaudaries han fet les guardes del conte que representen les pedres que hi ha a les parets de les masies i l’alumnat de l’INS de Lliçà i INS Hipàtia han creat el taulell i les il·lustracions d’un  joc, amb tot el vocabulari de l’època,i amb l’ajuda de l’entitat “Abans”.

La història neix a les escales de la biblioteca on dos infants es troben un joc molt antic i comencen a jugar. Quan acaba la partida es troben a l’any 1972 i han de fer el recorregut pel joc per tal de poder tornar a l’actualitat. Aquest joc, simula  el tradicional  joc de “La Oca” però amb la versió de “Les masies de Lliçà d’Amunt”.

L’objectiu d’aquest projecte és fomentar l’hàbit lector i el gust per llegir, l’escriptura creativa, afavorir el desenvolupament del llenguatge, conèixer recursos artístics i mètodes creatius i donar a conèixer elements de la història i geografia del municipi, potenciant el treball cooperatiu entre l’alumnat dels centres.

Sens dubte ha estat un acte molt emotiu que a més a més a coincidit amb els 150 anys de la Masia Can Oliveres.