LLENGÜES ESTRANGERES I PLURILINGÜISME

slide-1-728

Es detallen algunes informacions referides a les llengües estrangeres i al plurilingüisme:

1.- PROVES DE NIVELL A LES EOI:  Es convoquen les proves extraordinàries  per a l’obtenció dels certificats de nivell intermedi i avançat dels ensenyaments d’idiomes de règim especial que imparteixen les escoles oficials d’idiomes. Tindran lloc el febrer del 2014.

Dates d’inscripció: a partir de les 9 h del 25 de novembre fins al 29 de novembre.

INFORMACIÓ

2.- PROFESORES VISITANTES: Del 15 de novembre al 4 de desembre es pot demanar una plaça de professor visitant en centres educatius dels Estats Units o de Canadà, per impartir-hi classes durant un curs escolar prorrogable.

INFORMACIÓ

3.- ERASMUS+: Ja s’ha presentat en roda de premsa oficial el nou Programa d’Aprenentatge Permanent de la Unió Europea que englobarà totes les iniciatives d’educació, formació, joventut i esport, i que en l’anterior programa incloïa  les accions Comenius, Erasmus, Leonardo da Vinci, Grundtvig, visites d’estudi…

A principis de desembre, entre el 7 i el 10, sortirà publicat el nou calendari d’accions i  la informació relativa al programa. Es preveu que el calendari de sol·licitud de projectes com els comenius  es retardarà fins a la primavera. Tal i com ja us vam comentar, durem a terme una sessió informativa sobre aquest tema als Serveis Territorials durant el gener o principis de febrer. Us mantindrem informats.

INFORMACIÓ

4.-CONCURS TINTINAIRE 2014: Aquesta activitat lúdica, original i creativa vol estimular el plurilingüisme en l’alumnat i desenvolupar-ne les competències comunicatives i artístiques. La inscripció online al web de la segona edició ja està oberta i s’extendrà fins el dia 21 de desembre de 2013. Com a novetat d’aquest segon concurs, a educació secundària es valorarà l’aportació opcional d’un vincle (link) amb material digital complementari (en format veu, blog, pdf, infograma, youtube, powerpoint, llibre electrònic, etc…). Aquest material haurà de desenvolupar i/o complementar els valors del dibuix i s’haurà d’enviar via mail a Tintinaires@xtec.cat.

INFORMACIÓ

5.- CONCURS THE FONIX 2014: Ha començat oficialment el període d’inscripcions del 7è CONCURS d’Anglès Interescolar de Catalunya. Enguany la prova territorial serà dissabte dia 1 de març. Aquest concurs està premiat, entre d’altres, amb cursos de llengua anglesa i estades a Gran Bretanya per l’alumnat.

INFORMACIÓ

6.- PROGRAMA INTERCANVI ALUMNAT CATALAUNA-QUEBEC: En el marc del plurilingüisme en el  sistema educatiu català i en la dinamització de la llengua francesa, us volem informar de dues accions vinculades amb la col·laboració amb el Quebec, que, suposem,  ja coneixeu i que es tornen a obrir pel curs 2014-2015

a) Acollida assistents lingüístics del Québec

b) Estada d’alumnat català de secundària al Quebec durant 3 mesos i viceversa (set-des 2014: ve l’alumnat del Quebec; gener-març 2015: marxa l’alumnat de Catalunya)