Reimagina la ciència

Què són els assajos clínics? Com funcionen? Quins factors i actors hi intervenen?

Assabenta’t de com es fa aquesta investigació i de per què són tan necessaris per al desenvolupament dels medicaments.

Una iniciativa de Novartis Farmacéutica S.A., amb la col·laboració de BigVan Ciència i el Parc Científic de Barcelona, amb l’objectiu de fer arribar, tant al professorat com a l’alumnat, la importància de la investigació clínica.

A qui va dirigit?

A professorat i alumnat des de 1r d’ESO fins a 2n de Batxillerat.

Com participar?

Apropar els continguts sobre els Assajos clínics: Investigació i Medicaments de forma divertida i amena a través d’un Espectacle de Monòlegs Científics de Big Van Ciencia que s’implementarà de manera presencial i on-line. Apuntat i gaudeix amb el teu alumnat dels assajos clínics.

Espectacles presencials: 10, 11 i 13 d’octubre. De 9:30 h a 11:00 h. i de 12:00h  a 13:30 h a l’Auditori Antoni Caparrós on l’alumnat podrà assistir gratuïtament.

Si no pots venir presencialment o les places estan ja cobertes pots inscriure a la teva classe a l’espectacle on-line

Espectacle on-live: 17 d’octubre de les 11:30 a les 13:00 h

Inscriu la teva classe (màxim 50 alumnes) abans del 29 de setembre

Reserva plaça per l’espectacle!

DESCARREGA’T LES BASES PER A PARTICIPAR

Com participa l’alumnat?

Un cop heu assistit a l’espectacle l’alumnat podrà participar en REIMAGINA LA CIÈNCIA enviant la seva pròpia creació artística que expliqui els continguts apresos d’una manera innovadora a través d’un format lliure (com ara  monòleg, cançó, vídeo animat, sketch teatralitzat, flash move etc.) que sigui apte per ser compartit en xarxes socials

Videos guanyadors de les edicions anteriors

De les creacions rebudes per part de l’alumnat els vídeos seleccionats participaran en la Gala Científica Reimagina la Ciència que tindrà lloc el dia 15 de desembre de 2022 on es proclamaran els vídeos premiats.

Formació on-line professorat:
Com acompanyem al professorat en l’activitat

Amb  Reimagina la Ciència aconseguiràs que el teu alumnat es familiaritzi amb les eines eLerarning i que generi els seus propis vídeos científics.

Hem preparat per a tu uns dossiers didàctics amb l’activitat sobre què són els “Assajos clínics, la Investigació i el desenvolupament de medicaments” que tenen contingut científic que es troba dins del currículum acadèmic de secundària.

Els Dossiers estan basats en aproximacions pedagògiques pròpies de l’educació no formal, estan dissenyats per a ser implementats pel mateix professorat dins de l’aula i adaptables a realitzar-se de forma telemàtica, si la situació sanitària ho exigeix. Són accessibles al professorat a través de la plataforma Moodle (o similar) pel seu fàcil accés.

També Novartis Farmacètica et formarà sobre com es desenvolupen els assajos clínics.

Hem preparat per tu una sessió on-line per donar-te suport a la informació que rebràs en els dossiers on podràs resoldre dubtes per l’implantació a classe, que es farà el 27 d’octubre de 2022, de 16 h a 18 h (2 hores)

Inscriu-te des de l’1 de setembre fins al 17 d’octubre de 2022.

Inscriu-te a la formació de professorat!

Per a més informació, contacta amb: difusiociencia@pcb.ub.cat