Marató de lectura Roald Dahl

Arran de la polèmica apareguda per la reescriptura de l’obra de Roald Dahl a Anglaterra (vegeu la notícia i el comunicat de l’Ibbycat, el Consell Català del Llibre Infantil i Juvenil), algunes professionals i unes quantes llibreries especialitzades s’han decidit a impulsar la celebració d’una marató de lectura en veu alta d’obres de Roald Dahl.

L’acció pretén celebrar la possibilitat de gaudir en català i en la seva versió original de l’obra d’aquest escriptor irreverent i fantàstic, tot fent-li un petit homenatge.

La proposta, a la qual es poden adherir totes les biblioteques, escoles i llibreries que ho vulguin, es desenvoluparà el divendres 24 de març.

Què hauran de fer les entitats, llibreries, escoles o biblioteques que s’hi apuntin?

1. Inscriure’s omplint el formulari d’adhesió.
  2. Escollir un llibre de l’autor per a ser llegit en veu alta, de principi a fi.
  3. Buscar possibles rapsodes per a la lectura dels diferents capítols.
  4. Decidir l’hora, l’espai els destinataris.
  5. Fer-ne difusió entre la seva comunitat, per tal de garantir que el nombre més gran d’infants possible, pugui gaudir de la proposta.
  6. Documentar l’acte amb algunes fotografies i, si és possible des del punt de vista dels drets, enviar-les per poder compartir una petita crònica gràfica de la proposta. (S’ha habilitat un àlbum compartit on bolcar les imatges que els inscrits tingui permís per compartir).