La Sardana en el currículum escolar. Com fer-ho possible?

Teniu en préstec, al CRP, l’edició del llibre “La Sardana en el currículum escolar. Com fer-ho possible?” d’en Josep Maria Simón i Auberni, premi al Foment d’estudis sardanistes 2019.

“Aquesta proposta didàctica basada en un aprenentatge significatiu, inclusiu i competencial ha estat dissenyada com un treball interdisciplinari  per ser desenvolupat en el cicle superior d’educació primària, encara que  la seva aplicació en diferents centres educatius d’algunes comarques de Ponent,  ha fet que sigui  extensiu a altres cicles d’aquesta etapa esmentada anteriorment.

L’activitat d’aprendre a ballar sardanes a l’escola, tal com avui encara es duu a terme en la major part de les escoles és com a extraescolar o dins el mateix horari escolar, sense cap tipus de relació amb la resta de matèries i sempre de forma optativa. Aquesta situació comporta que no sigui una activitat majoritària o amb una normalització o consolidació plena. En canvi, aquest nou enfocament, fonamentat en el repte d’innovar des de la tradició, suposa un seguit de canvis en el disseny curricular de cada centre i en l’estructura organitzativa (espais, horaris, materials, recursos, sistemes d’avaluació…) i que són analitzats en el decurs dels diferents apartats i capítols.  D’aquesta manera s’aconsegueix que la sardana vetlli per la formació integral, ja que potencia el desenvolupament harmònic de totes les dimensions de la persona.” Infolleida