A140231A14 |
Els llenguatges artÃstics en processos d’aprenentatge globalitzats.
|
Apropeu-vos a l’art de la mà de 3 grans formadors, @3Art , incorporant l’art a projectes d’aprenentatge globalitzat que relacionen diferents camps de coneixement:
1.- El paradigma de l’educació visual i plà stica. Trenquem els lÃmits.
2.- Art i llenguatges matemà tics.
3.- Art i perspectiva de gènere.
4.- Art i competències lingüÃstiques.
5.- Art i ciència.
Inici el 13 de setembre al CRP de Montmeló |
A140681A14 |
Alumnat TEA a infantil: en parlem?
|
Conferència amb els professionals del CRETDIC MVO sobre com acollir a l’alumnat amb la Condició de l’ Espectre de l’ Autisme (CEA) a Infantil.
Objectius:
– Reflexionar sobre el repte d’oferir una resposta educativa alineada amb les necessitats de l’alumnat amb CEA a l’etapa d’infantil
– Mancomunar la manera d’entendre i atendre aquest l’alumnat
Continguts:
– Principis bà sics: Entendre per atendre
– Teories explicatives: Intersubjectivitat, Afinitat, Teoria de la ment.
– Perfil sensorial
– Comunicació
– Adaptació de l’entorn
Dijous 28 de setembre de 17 a 19 h. |
A140241A14 |
Situacions d’Aprenentatge STEAM: robòtica EI i CI
|
Make & Learn us guiarà en el desenvolupament d’una Situació d’Aprenentatge fent ús d’alguna tecnologia del catà leg de robòtica de l’etapa:
– Blue-Bot
– Tale-Bot Pro
– Code & Go Mouse
– mTiny
– Dash
– Edison
– Codey Rocky
Inici el 2 d’octubre al CRP de Montmeló |
A140251A14 |
Situacions d’Aprenentatge STEAM: robòtica CM i CS
|
Make & Learn us guiarà en el desenvolupament d’una Situació d’Aprenentatge fent ús d’alguna tecnologia del catà leg de robòtica de l’etapa:
– Dash
– Edison
– Codey Rocky
– mBot 2
– Lego Spike Essential
– Lego Spike Prime
– micro:bit + micro:shield i sensors
– Smart Cute Bot
– ED1 i sensors
Inici el 6 de novembre al CRP de Montmeló |
A140261A14 |
Situacions d’Aprenentatge STEAM: robòtica ESO i Batx.
|
Make & Learn us guiarà en el desenvolupament d’una Situació d’Aprenentatge fent ús d’alguna tecnologia del catà leg de robòtica de l’etapa:
– mBot 2
– Lego Spike Essential
– Lego Spike Prime
– micro:bit + micro:shield i sensors
– micro:bit + wappsto:bit i sensors
– Smart Cute Bot
– ED1*
– Arduino UNO + shields i sensors
– ESP32 STEAMakers i sensors
Inici el 8 de gener al CRP de Montmeló |
A140141A14 |
Fem xarxa-Educació Emocional-Esc. Can Parera
|
Visita formativa a l’escola Can Parera de Montornès per conèixer el seu projecte d’Educació Emocional:
– Presentació del projecte d’Educació Emocional.
– Orientació en la implementació d’un projecte d’Educació Emocional en el centre escolar.
– Observació de la prà ctica de les sessions d’Educació Emocional dins de l’aula.
– Transferència al centre de les propostes d’acció i recollida en la documentació del centre dels acords presos fruit de la formació. |
A140151A14 |
Fem xarxa-Organització de centre-Esc. La Falguera
|
Visita formativa a l’escola la Falguera de Vilanova per conèixer com duen a terme el treball per projectes i la democratització de l’aula.
El treball per metodologia de projectes i els espais d’aprenentatge globalitzat ens permet presentar d’una manera global i significativa els continguts del currÃculum, tenint sempre present el concepte d’escola inclusiva.
– Conèixer una organització d’escola (horaris, grups, blocs de continguts…) que treballa per projectes.
– Conèixer els punts forts d’aquesta metodologia.
– Visitar i veure un dia a dia a l’escola.
– Transferir al centre les propostes d’acció i recollir en la documentació del centre els acords presos fruit de la formació |
A140191A14 |
Fem xarxa-Una escola per a tothom-Esc. Joan Abelló
|
Visita formativa a l’escola Joan Abelló de Mollet per conèixer com despleguen el vector de la Universalitat del currÃculum:
– Experimentar com s’aborda l’atenció a la diversitat i ajudar a conèixer diferents camins per avançar cap a una escola per a tothom tenint en compte el DUA.
– Plantejar i conèixer metodologies per aconseguir models d’intervenció amb tot l’alumnat, per tal de fer possibles els canvis metodològics necessaris i els climes de centre i aula adients per a l’accessibilitat al currÃculum, i que també facin possible la normalitat en els processos educatius inclusius en la totalitat de la comunitat educativa.
– Constatar la importà ncia de la col·laboració, el treball en xarxa per avançar en el procés inclusiu. |
A140171A14 |
Fem xarxa-Treball per projectes-INS La SÃnia
|
Visita formativa a l’institut La SÃnia per conèixer com organitzen el treball per projectes i les metodologies actives:
– Conèixer una organització d’institut (horaris, grups, blocs de sabers…) que treballa per projectes i amb metodologies actives.
– Conèixer els punts forts d’aquesta metodologia.
– Visitar i veure un dia a dia a l’institut.
– Transferir al centre les propostes d’acció i recollir en la documentació del centre els acords presos fruit de la formació. |
A140201A14 |
Matemà tiques OAOA al Vallès Oriental II |
Grup de docents de centres del nostre territori interessats/des en treballar les matemà tiques aplicant la metodologia OAOA:
– Compartir experiències i maneres d’implementar la metodologia OAOA.
– Compartir materials innovadors.
– Crear nous materials.
– Generar sinèrgies entre centres al voltant de les matemà tiques |
A140611A14 |
La dinamització de la biblioteca escolar
|
De la mà de la Gisela Ruiz prendrem consciència de la importà ncia de la biblioteca escolar en l’educació i formació d’infants i joves:
– Conèixer diferents biblioteques escolars en funcionament.
– Descobrir accions i activitats de dinamització a les biblioteques escolars.
– Potenciar la relació de la biblioteca escolar amb la comunitat.
– Concepció, models, nous paradigmes, cohesió i equitat.
– Dinamització de la lectura literà ria. Competències literà ries. Experiències i propostes.
– Dinamització dels llibres de no-ficció. Competències informacionals. Experiències i propostes.
– Suport al professorat i a les famÃlies, relació biblioteca pública-biblioteca escolar. Experiències i propostes. |
A140620509 |
Taller de situacions d’aprenentatge a primà ria
|
Taller adreçat a mestres d’educació primà ria d’escoles públiques que volen saber què és i com es crea una situació d’aprenentatge:
– Conèixer què canvia i què es consolida amb el nou currÃculum 175/2022 de l’educació bà sica.
-Saber què és una situació d’aprenentatge i perquè és una de les principals propostes del nou currÃculum.
– Identificar quins són els elements curriculars d’una situació d’aprenentatge.
-Participar en un procés de creació col·lectiva d’una situació d’aprenentatge |
A140210519 |
Curs de docents en Suport Vital als centres educatius (Iniciació)
|
Aquesta formació semipresencial capacita als docents amb els coneixements i les habilitats necessà ries per actuar davant una mort sobtada. Adquisició d’eines per transmetre aquests coneixements a l’alumnat d’Educació Infantil, Primà ria i Secundà ria Obligatòria. La implementació d’aquest Programa està organitzada de manera transversal i en espiral impactant a totes les etapes educatives.
– Saber actuar davant una mort sobtada
– Realitzar l’algoritme del Suport Vital i ús del DEA correctament
– Conèixer les unitats de programació de Suport Vital adaptades a educació infantil, primà ria i secundà ria obligatòria.
– Transferència a l’aula dels continguts de Suport Vital
– Implementació del programa al centre educatiu i projecció dins el PEC |