Formacions generals 23-24

Us presentem les primeres formacions generals per aquest curs 23-24. Divendres 8 de setembre ja us hi podeu inscriure!

Us anirem informant de les novetats…

A140231A14 Els llenguatges artístics en processos d’aprenentatge globalitzats.

Apropeu-vos a l’art de la mà de 3 grans formadors, @3Art , incorporant l’art a projectes d’aprenentatge globalitzat que relacionen diferents camps de coneixement:

1.- El paradigma de l’educació visual i plàstica. Trenquem els límits.
2.- Art i llenguatges matemàtics.
3.- Art i perspectiva de gènere.
4.- Art i competències lingüístiques.
5.- Art i ciència.

Inici el 13 de setembre al CRP de Montmeló

A140681A14 Alumnat TEA a infantil: en parlem?

Conferència amb els professionals del CRETDIC MVO sobre com acollir a l’alumnat amb la Condició de l’ Espectre de l’ Autisme (CEA) a Infantil.

Objectius:
– Reflexionar sobre el repte d’oferir una resposta educativa alineada amb les necessitats de l’alumnat amb CEA a l’etapa d’infantil
– Mancomunar la manera d’entendre i atendre aquest l’alumnat

Continguts:
– Principis bàsics: Entendre per atendre
– Teories explicatives: Intersubjectivitat, Afinitat, Teoria de la ment.
– Perfil sensorial
– Comunicació
– Adaptació de l’entorn

Dijous 28 de setembre de 17 a 19 h.

A140241A14 Situacions d’Aprenentatge STEAM: robòtica EI i CI

Make & Learn us guiarà en el desenvolupament d’una Situació d’Aprenentatge fent ús d’alguna tecnologia del catàleg de robòtica de l’etapa:

– Blue-Bot
– Tale-Bot Pro
– Code & Go Mouse
– mTiny
– Dash
– Edison
– Codey Rocky

Inici el 2 d’octubre al CRP de Montmeló

A140251A14 Situacions d’Aprenentatge STEAM: robòtica CM i CS

Make & Learn us guiarà en el desenvolupament d’una Situació d’Aprenentatge fent ús d’alguna tecnologia del catàleg de robòtica de l’etapa:

– Dash
– Edison
– Codey Rocky
– mBot 2
– Lego Spike Essential
– Lego Spike Prime
– micro:bit + micro:shield i sensors
– Smart Cute Bot
– ED1 i sensors

Inici el 6 de novembre al CRP de Montmeló

A140261A14 Situacions d’Aprenentatge STEAM: robòtica ESO i Batx.

Make & Learn us guiarà en el desenvolupament d’una Situació d’Aprenentatge fent ús d’alguna tecnologia del catàleg de robòtica de l’etapa:

– mBot 2
– Lego Spike Essential
– Lego Spike Prime
– micro:bit + micro:shield i sensors
– micro:bit + wappsto:bit i sensors
– Smart Cute Bot
– ED1*
– Arduino UNO + shields i sensors
– ESP32 STEAMakers i sensors

Inici el 8 de gener al CRP de Montmeló

A140141A14 Fem xarxa-Educació Emocional-Esc. Can Parera

Visita formativa a l’escola Can Parera de Montornès per conèixer el seu projecte d’Educació Emocional:

– Presentació del projecte d’Educació Emocional.
– Orientació en la implementació d’un projecte d’Educació Emocional en el centre escolar.
– Observació de la pràctica de les sessions d’Educació Emocional dins de l’aula.
– Transferència al centre de les propostes d’acció i recollida en la documentació del centre dels acords presos fruit de la formació.

A140151A14 Fem xarxa-Organització de centre-Esc. La Falguera

Visita formativa a l’escola la Falguera de Vilanova per conèixer com duen a terme el treball per projectes i la democratització de l’aula.

El treball per metodologia de projectes i els espais d’aprenentatge globalitzat ens permet presentar d’una manera global i significativa els continguts del currículum, tenint sempre present el concepte d’escola inclusiva.

– Conèixer una organització d’escola (horaris, grups, blocs de continguts…) que treballa per projectes.
– Conèixer els punts forts d’aquesta metodologia.
– Visitar i veure un dia a dia a l’escola.
– Transferir al centre les propostes d’acció i recollir en la documentació del centre els acords presos fruit de la formació

A140191A14 Fem xarxa-Una escola per a tothom-Esc. Joan Abelló

Visita formativa a l’escola Joan Abelló de Mollet per conèixer com despleguen el vector de la Universalitat del currículum:

– Experimentar com s’aborda l’atenció a la diversitat i ajudar a conèixer diferents camins per avançar cap a una escola per a tothom tenint en compte el DUA.

– Plantejar i conèixer metodologies per aconseguir models d’intervenció amb tot l’alumnat, per tal de fer possibles els canvis metodològics necessaris i els climes de centre i aula adients per a l’accessibilitat al currículum, i que també facin possible la normalitat en els processos educatius inclusius en la totalitat de la comunitat educativa.

– Constatar la importància de la col·laboració, el treball en xarxa per avançar en el procés inclusiu.

A140171A14 Fem xarxa-Treball per projectes-INS La Sínia

Visita formativa a l’institut La Sínia per conèixer com organitzen el treball per projectes i les metodologies actives:

– Conèixer una organització d’institut (horaris, grups, blocs de sabers…) que treballa per projectes i amb metodologies actives.
– Conèixer els punts forts d’aquesta metodologia.
– Visitar i veure un dia a dia a l’institut.
– Transferir al centre les propostes d’acció i recollir en la documentació del centre els acords presos fruit de la formació.

A140201A14 Matemàtiques OAOA al Vallès Oriental II Grup de docents de centres del nostre territori interessats/des en treballar les matemàtiques aplicant la metodologia OAOA:

– Compartir experiències i maneres d’implementar la metodologia OAOA.
– Compartir materials innovadors.
– Crear nous materials.
– Generar sinèrgies entre centres al voltant de les matemàtiques

A140611A14 La dinamització de la biblioteca escolar

De la mà de la Gisela Ruiz prendrem consciència de la importància de la biblioteca escolar en l’educació i formació d’infants i joves:

РCon̬ixer diferents biblioteques escolars en funcionament.
– Descobrir accions i activitats de dinamització a les biblioteques escolars.
– Potenciar la relació de la biblioteca escolar amb la comunitat.

– Concepció, models, nous paradigmes, cohesió i equitat.
– Dinamització de la lectura literària. Competències literàries. Experiències i propostes.
– Dinamització dels llibres de no-ficció. Competències informacionals. Experiències i propostes.
– Suport al professorat i a les famílies, relació biblioteca pública-biblioteca escolar. Experiències i propostes.

A140620509 Taller de situacions d’aprenentatge a primària
Taller adreçat a mestres d’educació primària d’escoles públiques que volen saber què és i com es crea una situació d’aprenentatge:

– Conèixer què canvia i què es consolida amb el nou currículum 175/2022 de l’educació bàsica.

-Saber què és una situació d’aprenentatge i perquè és una de les principals propostes del nou currículum.

– Identificar quins són els elements curriculars d’una situació d’aprenentatge.

-Participar en un procés de creació col·lectiva d’una situació d’aprenentatge

A140210519 Curs de docents en Suport Vital als centres educatius (Iniciació)
Aquesta formació semipresencial capacita als docents amb els coneixements i les habilitats necessàries per actuar davant una mort sobtada. Adquisició d’eines per transmetre aquests coneixements a l’alumnat d’Educació Infantil, Primària i Secundària Obligatòria. La implementació d’aquest Programa està organitzada de manera transversal i en espiral impactant a totes les etapes educatives.

– Saber actuar davant una mort sobtada
– Realitzar l’algoritme del Suport Vital i ús del DEA correctament
– Conèixer les unitats de programació de Suport Vital adaptades a educació infantil, primària i secundària obligatòria.
– Transferència a l’aula dels continguts de Suport Vital
– Implementació del programa al centre educatiu i projecció dins el PEC