SETMANA DE LA CIÈNCIA

La 26 setmana de la ciència ja està aquí. Voleu impulsar vocacions científiques i tecnològiques? Voleu fer viure la ciència en primera persona al vostre alumnat? Us interessa un contacte directe amb investigadors. Us voleu apuntar al repte científic? Si esteu interessats en participar heu d’omplir el formulari de participació  abans del 20 d’octubre!.

La Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació (FCRI), amb el suport del Departament d’Educació, organitza la 26a edició de la Setmana de la Ciència, que se celebrarà del 12 al 21 de novembre, arreu de Catalunya.

L’activitat “La ciència en primera persona”  es celebrarà el dia 17 de novembre

DESTINATARIS

Alumnat de 3r i 4t d’ESO als instituts.

ACTIVITAT

Enguany se celebrarà en format virtual. L’activitat va a càrrec de científics que es dediquen a la investigació i que expliquen la seva tasca, tant des del vessant científic com del vessant humà.
Es proposen 4 temes:

•  Robòtica (IRI-CSIC-UPC): Anaís Garrell, Júlia Borràs, Irene García
    •  Astrofísica (IEEC, ICE-CSIC): Ignasi Ribas
    •  Economia Circular (Càtedra UNESCO de Sostenibilitat UPC): Jordi Morató, Brent Villanueva, Juan David Escorcia
    •  Xarxes Socials (TIDE -UPF): Davinia Hernández-Leo, Roberto Sánchez, Emily Theophilou, René Lobo

ESTRUCTURA

L’activitat es fonamenta en tres parts:
1a Part.  Difusió d’un vídeo, d’una durada d’uns 5 a 10 minuts, on el/la científic/a explicarà de forma didàctica:
○ La seva disciplina científica
○ Què investiga
○ Per què s’ha dedicat a la recerca
2a Part.  Aquest vídeo el visualitzarà l’alumnat en hores lectives juntament amb els seus professors/es. L’alumnat ens faran arribar imatge del repte aconseguit (es poden enviar fins a 3 fotografies per grup d’alumnes)) així com les preguntes que volen formular als/a les científics/ques (fins a 3 per grup). Es farà una selecció de tot plegat per a la intervenció en directe.
Un cop vist el vídeo, es treballarà en com aconseguir el repte i es plantejaran quins dubtes o preguntes volen fer arribar al/a la científic/a.
3a Part. El dia 17 de novembre al matí, connexió en línia amb cadascun dels/de les 4 científics/ques, on l’alumnat podrà fer les preguntes relacionades amb la seva recerca i amb aspectes més personals.
Les 4 sessions es transmeten en directe per YouTube des de la seu de l’FCRi, en els següents
horaris:
○ Sessió 1: 9.15 a 10.15