RÀDIO A L’ESCOLA – 100 ANYS EXPLICANT HISTÒRIES

El desembre del 2011 l’Assemblea General de les Nacions Unides en la seva 36a reunió, d’acord amb la resolució aprovada per la Conferència General de l’Organització de les Nacions Unides per a l’Educació, la Ciència i la Cultura van acordar la celebració del dia Mundial de la Ràdio el 13 de febrer de cada any.

Aquest 13 de febrer serà, a més, un dia especial i és que celebrem els 100 anys de la ràdio a Catalunya, amb l’objectiu de commemorar i destacar el paper fonamental que ha tingut en la difusió de la cultura, l’entreteniment i la informació al llarg del segle XX i XXI. Aquesta celebració commemora la primera emissió de Ràdio a Catalunya amb l’emissió de Ràdio Barcelona EAJ-1 el 1924.

En aquest context, diversos centres de tot Catalunya han participat en el projecte “Cent anys explicant històries”, un projecte que recull pòdcast creats per l’alumnat on han compartit diverses llegendes de contrades properes.

Compartim amb vosaltres els pòdcast creats per les escoles FEDAC Castellar del Vallès i l’escola Folch i Torres de Palau-solità i Plegamans. Volem transmetre la nostra enhorabona per la tasca realitzada!

ESCOLA FOLCH I TORRES

PEDRA LLARGA

FEDAC CASTELLAR

SERRALLONGA
EL CID CAMPEADOR
L’ESCUT DE CATALUNYA
SANT JORDI
EL DRAC DE BANYOLES
CAPABLANCA
LES DONES D’AIGUA
CAVALL DE TROIA
LA SOPA D’ALL
EL GEGANT DEL PI

Així mateix, podreu trobar i escoltar tots els podcast a partir del 13 de Febrer en el Canal de Reporters.

#canaldereporters #100anysradio