ORIENTACIONS PER ATENDRE LES DIFICULTATS DE REGULACIÓ DE CONDUCTA

Els alumnes que presenten dificultats de regulació del comportament plantegen molts interrogants. Aquests alumnes viuen en un món fràgil, amb tendència a trencar-se i a ensorrar-se. Quasi sempre és l’altre (adult o infant) qui ha de fer l’esforç de mantenir el vincle i l’afecte, perquè ells en general mostren dificultats i aquest és un dels seus grans objectius d’aprenentatge.

Per promoure un desenvolupament resilient en l’infant que presenta un comportament problemàtic, és necessari intervenir des d’una perspectiva multisistèmica i fer que s’hi impliquin tots els espais vitals: la família, l’escola, el lleure… Amb la intenció de fer una aproximació a la realitat que viuen alumnes, i els agents educatius implicats, us presentem un recull d’orientacions per afavorir l’abordatge de les diferents situacions que se’n poden derivar.

Amn