8 DE FEBRER DIA D’INTERNET SEGURA: MÉS DIGITALS I PROTEGITS QUE MAI

El proper dimarts 9 de febrer es celebra el dia d’Internet Segura. Participa! Tens diferents tipus de recursos.

Prepara un dia especial per fer conscient el teu alumnat de la importància de la seguretat a internet!

Objectius educatius:

• Visibilitzar el frau digital (en un sentit ampli del terme) com un element present en el nostre dia a dia, i sensible i crític en el cas dels menors.
  • Capacitar i apoderar, des del punt de vista digital, la comunitat docent en els nous reptes professionals derivats de l’impacte de la pandèmia i l’ús intensiu de les eines telemàtiques.

Dia Internacional de la Internet segura 2022

Per als Educadors, tant per als cursos de Primària com de Secundària, proposen, a partir del visionat d’un vídeo, debats a classe i altres activitats relacionades amb la privacitat en l’entorn en línia i la possibilitat de ser víctima d’un frau digital (com ara una suplantació d’identitat).

Per a les Famílies, estrenen un nou conte de la sèrie dedicada a la ciberseguretat. La protagonista d’enguany és l’Èrica, que té un problema molt gros amb el joc de moda i un cas de robatori d’identitat.

Pel que fa a Joves, des d’Internet Segura i amb la col·laboració d’Adolescents.cat, hem dut a terme un estudi per copsar la capacitat de reacció dels joves en casos d’intent de frau digital. Atents perquè es difondran els resultats el 9 de febrer, coincidint amb Dia de la Internet Segura.

Des de  Instituto Nacional de Ciberseguridad (INCIBE), s’han organitzat tallers i xerrades on line els dies 9 i 10 de febrer, tant per famílies com per alumnat de diferents edats. La retrasmissió del  programa de actividades es pot seguir via streaming. Animeu-vos i feu la subscripció.

A la página web del Día de Internet Segura, podeu trobar informació sobre els diferents xerrades. Les activitats per centres educatius necessiten fer registre d’inscripció .

INTERNET SEGURA XTEC

A la pàgina Edu356 Internet Segura teniu diferents propostes per portar a l’aula pensades per diferents edats.

Tria quina és la més adequada pel teu alumnat.

Educar en la Seguretat a internet comença a ser imprescindible!

I si encara  necessites  ampliar la teva formació i saber més Xtec Internet Segura. Fins i tot tens un formulari per preguntar dubtes!

FORMULARI DE CONSULTES D’INTERNET SEGURA