FEM PREVENCIÓ: ALUMNAT ADOLESCENT AMB DIFICULTATS EMOCIONALS

L’alumnat adolescent, amb necessitats educatives derivades dels seus problemes emocionals, és un repte per a la pràctica docent.

Aquest cicle de conferències conduït pels professionals del CSMIJ de l’Hospital Parc Taulí, ens apropa el seu coneixement per aplicar a l’aula i el centre.

LA PRÀCTICA EDUCATIVA I LA INTERVENCIÓ AL CENTRE I A L’AULA AMB ALUMNAT AMB DIFICULTATS EMOCIONALS

L’ALUMNE AMB PROBLEMES RELACIONATS AMB EL PES I L’ALIMENTACIÓ. RAFAELA m. DE LA MATA CSMIJ Taulí.

Els trastorns de conducta alimentària (TCA) són una realitat als nostres centres. La pandèmia dispara els casos: 5% en noies i 1% en nois entre 12-21.

Els nostres alumnes amb TCA tenen la majoria del cervell ocupat per la malaltia amb poca energia per afrontar el rendiment acadèmic.

L’ALUMNE AMB CONDUCTES HETEROAGRESSIVES. JOAQUIM PUNTÍ VIDAL. CSMIJ Taulí

Entre altres recursos ens ha ofert orientacions de com donar ordres i oferir reforç positiu.

En les alteracions de conducta hi ha factors ambientals i hereditaris, però com a docents podem intervenir en què ha precipitat aquesta conducta i quines conseqüències se’n deriven.

PRESENTACIÓ PROJECTE SPOTLIGHTERS DE MARTA PORTERO