El projecte d’aula multisensorial de l’Escola El Sol i La Lluna

L’Escola El Sol i La Lluna ens presenta el seu projecte d’aula multisensorial, una iniciativa que demostra un compromís ferm amb l’educació inclusiva i el desenvolupament integral dels seus alumnes.

Aquest projecte ofereix un espai d’aprenentatge pensat per a estimular els sentits dels estudiants a través d’una varietat d’experiències sensorials positives. Amb una metodologia basada en el mètode Snoezelen, l’objectiu principal és proporcionar un ambient relaxat i segur on els alumnes puguin explorar i aprendre de manera significativa.

Des de la seva implementació al centre, l’aula multisensorial ha demostrat ser una eina efectiva per afavorir la inclusió dels alumnes amb necessitats especials i promoure un entorn d’aprenentatge més enriquidor. Amb sessions setmanals en grups reduïts, es prioritzen aspectes com l’esquema corporal, la psicomotricitat i les habilitats socials.

L’aula multisensorial ofereix una àmplia gamma d’activitats destinades a estimular els set sentits dels alumnes i fomentar l’observació, la interacció i l’aprenentatge experiencial. Des de les “ampolles màgiques” fins al camí sensorial, l’alumnat té l’oportunitat de créixer i desenvolupar-se en un ambient d’aprenentatge inclusiu i acollidor.

Amb aquest projecte, l’Escola El Sol i La Lluna reafirma el seu compromís amb la diversitat i el benestar dels seus alumnes. L’aula multisensorial es consolida com una peça clau en el seu model educatiu, garantint que tots els estudiants tinguin les eines i els recursos necessaris per créixer i aprendre en un entorn que valora i respecta les seves necessitats individuals.

Tot seguit us compartim la presentació del Projecte que l’Escola El Sol i La LLuna ens ha fet arribar.