Butlletiu Informatiu Febrer 2023

DESTAQUEM
 IV Intercanvi d’Experiències STEAM per al professorat (UdL)

Si creieu que en el vostre centre s’estan desenvolupant activitats en aquesta línia, us animem a presentar-les per tal de compartir-la amb docents d’altres centres.

Més informació>>

Nova edició del Let’s Clean Up Europe.

És una acció comuna a tot Europa per conscienciar sobre la quantitat de residus que llencem de forma incontrolada a la natura i promoure accions de sensibilització a través de la recollida d’aquests residus abocats il·legalment als boscos, platges, marges de rius, etc.

• 🗓La campanya de l’any 2023, tindrà lloc entre el 5 i el 7 de maig de 2023.
  • AVÍS: Les inscripcions d’activitats que s’organitzin per a l’edició 2023 s’obriran el 15 de febrer

🔗Més informació en aquest enllaç.

APAC’S 2023 ELT CONVENTION

Teaching Matters

🗓 Data: del 2 al 4 de febrer | 📑Programa 🖊Inscripcions  | ✅  Certifica 20 h de formació

Dia Internacional de la Dona i la Nena a la Ciència.

🗓 Data: 11 de febrer 2023

🔗 Recull de propostes pedagògiques i didàctiques.

Dia Internacional contra la Mutilació Genital Femenina

🗓 Data: 6 de febrer 2023

🔗 Informació i recursos pedagògics

Dia de la Internet Segura

🗓 Data: 7 de febrer 2023

🔗 Informació i recursos

US POT INTERESSAR
Plataforma de suport a l’educació, STEMarium

STEMarium és la comunitat d’intercanvi d’idees, experiències i recursos de lliure accés en català per a l’educació STEM. Una plataforma feta per, i, per a la comunitat STEM.

Més informació>>

Oralitat: eines i recursos per aprendre a parlar en públic

El web és el resultat d’un projecte Recercaixa dedicat al foment de les habilitats de parlar en públic per a estudiants i per a docents. Un total de 19 experts t’acompanyaran en aquest viatge. Et convidem a fer-hi una ullada.

Edu365: Tinc plans!

Activitats educatives (Fundació Catalunya La Pedrera)

CONCURSOS I PREMIS
XX edició dels Premis eduCAC

🗓El termini de presentació sol·licituds finalitza el 27 de febrer,
📄El treball es podrà lliurar fins al 10 de març.

Concurs escolar de “clipmetratges” pels ODS

L’ONGD Mans Unides organitza la XIV Edició del Festival de Clipmetratges, un concurs de clips d’1 minut per visibilitzar els Objectius de Desenvolupament Sostenible, també amb una categoria escolar.

Concurs escolar Europass 2023

La participació en el concurs serà de manera individual o en parelles i implica l’enregistrament d’un vídeo curt sota el títol: “Demostra les teves capacitats amb Europass” / “Showcase your skills with Europass”.

Més informació>>

Premi a la millor recepta escolar i recursos sobre alimentació sostenible

Des de l’Associació Vida Sana, ens presenten el projecte LIFE MENUdaTIERRA per promoure una alimentació sostenible a partir de receptes tradicionals.

• Guia didàctica GRATUÏTA per promoure l’alimentació sostenible als centres escolars. DESCARREGAR AQUÍ
  • Receptes GRATUÏTES adaptades a infants d’entre 5 i 14 anys per cuinar a l’escola o amb la família. DESCARREGAR AQUÍ
  • Un PREMI de 1000€ a la millor recepta sostenible desenvolupada a un centre escolar. MÉS INFORMACIÓ I BASES AQUÍ

XVI Premi Federico Mayor Zaragoza

• Elaborar un vídeo, en equips d’almenys 3 persones, de 2 minuts de durada, sota el lema:  TOTS DIFERENTS, TOTS IGUALS EN DIGNITAT!
  • Bases i formulari d’inscripció
  • Termini d’inscripció i tramesa dels vídeos: del 17 de gener  al 17 de març del 2023.
  • Per qualsevol dubte o aclariment, us podeu adreçar al correu premifedericomayor@gmail.com
MANTENIU-VOS AL DIA
Conservatori Professional i Escola de música de Cervera
Museu Comarcal de Cervera
Museu i parc arqueològic de Guissona
Biblioteca comarcal Josep Finestres
Biblioteca de Guissona
Arxiu comarcal de la Segarra
Som Segarra. Calendari d’activitats culturals i festives de la comarca.