La piràmide de la lectura. Una proposta de construcció de l’hàbit lector dins de la formació de l’Impuls a la Lectura (ILEC)

El centre Josep Tous, dins de la  formació de l’Impuls a la Lectura (ILEC), ha treballat  la Piràmide de la Lectura.

Aquesta presenta com a eix vertebrador la perspectiva de l’alumne, és a dir la presa de consciència i la responsabilització dels alumnes del seu procés d’aprenentatge. És en aquest context on s’ha de situar la Piràmide de la Lectura per la implicació i la motivació que representa per a l’alumnat.

Per altra banda, aquesta proposta didàctica ofereix al professorat una eina de reflexió sobre les activitats que propicien la implicació de l’alumne en la lectura i, de retruc, faciliten l’adquisició de l’hàbit lector i que impliquen també les famílies i l’entorn.

Marta Rovira (Assessora de LIC)