El Seminari 0-6 visita l’espai familiar Raval

El Raval és el primer Espai Familiar que es va traslladar a una Bressol. La Bressol amb la què comparteixen és la Cadi, que té 3 grups.

A l’Espai Familiar Raval treballen 3 professionals.

A l’Espai Familiar Raval hi ha de dos tipus de grups:

1. A) Espais Familiars, que acullen a 3 grups -14 famílies-, i funcionen els següents dies, amb els següents horaris:

– Dilluns i Dimecres, de 10 a 12,30h.

– Dimarts i Dijous, de 10 a 12,30h.

– Dimarts i Dijous, de 16 a 2/4 de 19h.

1. B) Nadons en Família, que compta amb un grup -12 famílies-.

Com succeeix a altres Espais Familiars, per entrar al Raval tenen prioritat les famílies del districte i les que venen derivades de Pediatria, CEDIAP i Serveis Socials.

En els seus inicis, els Espais Familiars estaven molt diferenciats de les escoles bressol. Més endavant van anar evolucionant cap a un compartir mirades sobre les famílies i els infants. Ara, l’equip de la Bressol i el de l’Espai es troben un cop a la setmana. Un temps, aquest, en què comparteixen mirades sobre l’infant -on la Bressol té molt a aportar- i mirades sobre les famílies -on l’Espai té molt a dir-.

Les famílies de la Bressol i les de l’Espai es troben en un “temps-espai” conegut com L’altell dels llibres.  Autogestionat per les famílies, funciona de 10 a 19h com una biblioteca en la què cada 15 dies els llibres canvien en funció d’un tema (els bosc, els animals…). Una organització, la dels temes de L’Altell, a càrrec de les famílies, les educadores de l’Espai i les educadores de la Bressol, que es reuneixen amb aquesta finalitat .

Un altre “temps-espai” que funciona a l’Espai Familiar és el conegut com Fem tribu. Un cop al mes, i mentre els infants estan a l’ l’escola, de 3 a ¾ de 5, les famílies es troben amb l’objectiu de compartir experiències, inquietuds i interrogants al voltant de temes com el part, el post-part, la criança… Un “espai-temps de compartir” que és acompanyat i supervisat per una persona professional de l’Espai i una del CEDIAP.

Senyalar, finalment, que quan les famílies estan fent l’adaptació a la Bressol, i mentre l’infant està a l’escola, poden trobar-se a L’Espai Familiar.