6ena sessió del Seminari 0-6

La 6ena sessió del Seminari 0-6 va comptar amb la presència d’alumnat de dos centres, Can Maiol i Ramon Casas. Alumnat de 5è i de 6è va protagonitzar una part important d’una sessió que va estar centrada en el tema del Apadrinament. Elles i ells van compartir amb nosaltres les seves experiències.

A Can Maiol, ens van explicar, l’alumnat de 5è apadrina el de P3 i l’alumnat de 6è el de P4. L’experiència, per a un mateix grup classe, dura, per tant, dos cursos. El noi i la noia que ens han visitat valoren, d’ella, que els permet establir un vincle molt fort amb les filloles i els fillols, que l’empatia que desenvolupen facilita que es posin en el lloc de l’altra, que entenguin els possibles problemes amb què es poden trobar al començar una nova etapa en la seva escolarització.

Ens diuen, també, que amb l’apadrinament amplien el ventall d’edats amb què es relacionen, elles i ells, qui tendeixen a relacionar-se, només, amb gent de la seva edat. A més, ens fan veure, durant el procés practiquen el català, enriqueixen el seu vocabulari i desenvolupen la seva creativitat mentre imaginen quines activitats proposaren als infants, quan es trobin..

Els nois i les noies del Ramon Casas ens expliquen que l’apadrinament, al seu centre, només es fa a 6è. Cada nena i cada nen de P3 té un padrí o una padrina a 6è.

Si el 1r trimestre és un temps per anar-se coneixent, al llarg del curs comparteixen activitats vàries, prèviament pensades i organitzades pel professorat dels 2 cursos. Els jocs, l’explicació de contes, l’ajut a l’hora de muntar l’àlbum, la celebració de festes conjuntes o un ball compartit són ocasions perquè cada fillol i cada fillola se senti acompanyada el 1r any que està al centre.

L’experiència, ens comenta una de les mestres que els acompanyen, companya nostra de Seminari, és considerada molt valuosa tant pel professorat de 6è com pel de P3 ja que genera vincles molt positius entre l’alumnat gran i la canalla petita.

Volem acabar aquesta petita explicació agraint a l’alumnat de Can Maiol i del Ramon Casas, al professorat que els ha ajudat a treballar les presentacions i a les companyes de Seminari pertanyents als dos centres, la seva generositat al compartir amb nosaltres les seves vivències. Volem deixar constància, també i expressament, de la capacitat de l’alumnat a l’hora de fer una exposició davant un grup de persones adultes, totes elles mestres.

Felicitats! I moltes gràcies!