Premi Ciutat de Barcelona per a l’escola Miquel Bleach

L’ Escola Miquel Bleach va rebre el dia 15 de febrer el Premi Ciutat de Barcelona 2015 en la categoria d’Educació pel seu procés de transformació del projecte pedagògic a partir de la integració de les arts com a eix vertebrador de l’aprenentatge. El projecte Tàndem ha permès convertir la complexitat del centre en un factor d’innovació.

L’escola participa en aquest projecte des del curs 2012-2013 amb un partenariat amb el Museu Nacional d’Art de Catalunya (MNAC), impulsat per la Fundació Catalunya – La Pedrera.

En el marc d’aquest programa, que treballa per promoure i afavorir l’èxit educatiu, ha convertit l’art i el patrimoni artístic en una matèria transversal al currículum d’educació infantil i primària, que li ha permès transformar i introduir models pedagògics basats en el treball per projectes, l’educació de l’art i a través de l’art i la formació del professorat.

La  directora de centre, Pilar Ugidos, va declarar: “Ha estat un  viatge amb el projecte Tàndem carregat de reptes, aventures i coneixences”. L’alcaldessa Ada Colau ha afirmat sobre l’experiència de l’escola que és un  “petit mirall per veure el present i el futur del mestissatge de la nostra ciutat”.