“Festa de les Matemàtiques” a l’Escola El Polvorí

El divendres 24 de maig a l’escola El Polvorí es va celebrar “La Festa de les Matemàtiques”.

Durant tota la jornada, l’alumnat va posar a prova les seves habilitats rotant per un total de 20 jocs matemàtics. Els “monitors” de les proves van ser els nens/es de 6è curs, que prèviament van treballar els jocs amb la seva professora de matemàtiques.

La resta de l’alumnat també van participar en la construcció dels materials. D’aquesta  manera tothom es va implicar i l’activitat va adquirir significat i motivació.

En aquesta festa no van participar només els nens/es de l’escola i el professorat, sinó que es va obrir a tota la comunitat educativa. Així també va participar en l’organització el personal del menjador escolar i a la tarda les famílies van poder participar en totes les activitats.

Aquest curs el professorat de l’escola ha fet un assessorament de matemàtiques amb el formador Guido Ramellini i a través dels seus materials i experiències, l’equip de mestres ha pogut organitzar aquesta jornada i també arribar a aquestes conclusions:

L’equip de mestres pensa que cal canviar la idea que els nens/es tenen sobre l’àrea de matemàtiques. Tradicionalment ha estat l’assignatura amb menys simpaties, però amb algunes modificacions, pot resultar una de les més divertides.

Treballar les matemàtiques de forma lúdica i manipulativa, pot resultar més atractiu i potencia una actitud de confiança en un mateix. Perdent paulatinament la por al fracàs, afavorint l’autonomia, pràctica, exploració investigació i descoberta.

Un altre aspecte que treballen a l’escola El Polvorí, és el treball cooperatiu. En aquest cas, la Festa va ser una mostra més  d’aquest treball. Col·laborant els uns amb els altres, desenvolupant diferents rols s’han ajudat i han superat dificultats.

En definitiva tota la comunitat educativa ha aconseguit que la festa resultés un èxit.