Famílies en xarxa

Famílies en xarxaAlguns centres educatius del nostre districte han participat enguany en el projecte”Famílies en xarxa”.

En aquest projecte hi col·laboren el Consell Escolar Municipal (CEMB), el Consorci d’Educació de Barcelona (CEB) i l’Institut Municipal d’Educació de Barcelona (IMEB).

El CRP ha participat en l’organització dels tallers per a mares i pares.

Els centres són:

– Escola Gayarre

– Escola Enric Granados

– Escola Ramon Casas

– Institut Montjuïc

– Institut Domènech i Montaner

El dia 9 de juny es va fer l’entrega dels diplones acreditatius del curs a les persones participants. L’acte es va realitzar a la seu municipal del districte de Sants-Montjuïc i el van presidir la Sra. Montserrat Ballarín, regidora d’Educació de l’ajuntament de Barcelona i el Sr. Jordi Cunill, regidor d’Educació del Districte de Sants-Montjuïc.

Hi van assistir un grup de 20 mares i pares dels districtes de Sants-Montjuïc i Les Corts. També  hi eren alguns directors i directores dels centres participants, alguns formadors dels cursos i altres professionals implicats en l’organització dels mateixos.

En l’acte es va incloure una interessant xerrada del Sr. Guillermo Moro, membre del "Foro generaciones interactivas" sobre el tema "Joves i seguretat a la xarxa"

El projecte apropa les tecnologies de la informació i de la comunicació (TIC), mitjançant la realització de tallers, als

col.lectius de famílies de l’alumnat dels centres educatius públics.

Pretén:

· Posar de manifest la utilitat de la informàtica i de Internet en la vida quotidiana, en l’àmbit educatiu i pel futur dels més joves.

· Posar la informàtica a l’abast de les mares i pares per a que puguin compartir amb els seus fills i filles, les oportunitats i

beneficis de les noves tecnologies en l’àmbit educatiu però també familiar.

· Difondre l’ús de les eines de seguretat que permeten a les famílies fer front als problemes de privacitat i protecció

de dades i del menor a Internet.

· Fer conèixer els llocs webs més útils i els equipaments públics amb accés públic a equips informàtics i connexió a

Internet.