9es Jornades d’ApS

Després d’una vuitena edició marcada per la pandèmia, arriben les novenes jornades sobre aprenentatge servei organitzades pel Centre Promotor d’ApS en col·laboració amb IDP-ICE de la UB. Unes jornades que recuperen la presencialitat, i que volen fer incidència sobre el sentit de transformació́ social de l’educació́.

Sota el títol “ApS, aprendre amb compromís”, es vol reivindicar aquest valor com central de qualsevol proposta educativa, i subratllar com els projectes d’aprenentatge servei esdevenen un espai òptim perquè les persones participants creixin en ell.

Per parlar-ne, es comptarà amb un programa divers en el qual tothom hi podrà trobar activitats que responguin a les seves necessitats o interessos: ponència de reflexió, tallers pràctics sobre experiències de desenvolupament curricular en aprenentatge servei, un espai per escoltar les veus de l’alumnat que compartirà les seves reflexions sobre els seus aprenentatges i algun moment de participació activa.

T’animem a venir-hi, i gaudir d’un espai emblemàtic i ric que volem que et facis teu!

15.30 h. ACOLLIDA

16.00 h. ESPAI TALLERS PER ÀMBITS

En tots els tallers comptarem amb una exposició d’experiències.

Taller 1: Aprendre arts i moviment fent ApS Condueix: Lluís Vallvé

Elimina la imatge destacada

Taller 2: Aprendre llengües i literatura fent ApS Condueix: Mariona Graell
Lloc: Aula 1.3. Edifici J. Carner

Taller 3: Aprendre tecnologia fent ApS Condueix: Vicenç Casas
Lloc: Aula 1.4. Edifici J. Carner

Taller 4: Aprendre ciències de la naturalesa, salut, matemàtiques i medi ambient fent ApS
Condueix: Marta Ballvé
Lloc: Aula 2.3. Edifici J. Carner

Taller 5: Aprendre ciències socials fent ApS Condueix: Martí Boneta
Lloc: Aula 2.4. Edifici J. Carner

Taller 6: Aprendre en l’àmbit del lleure fent ApS Condueix: Carles Xifra i Susagna Escardíbul
Lloc: Aula 3.3. Edifici J. Carner

Taller 7: Aprendre amb les entitats tot fent ApS Condueix: Brenda Bär
Lloc: Aula 3.4. Edifici J. Carner

17.45 h. ACTUACIÓ MUSICAL
Orquestra Riborquestra
Orquestra comunitària i intergeneracional del barri de Sant Pere, Santa Caterina i la Ribera de Barcelona. Transformació social a través de la cultura.

18.00 h. PRESENTACIÓ DE LA JORNADA

18.15 h. TAULA RODONA
La veu dels i les aprenents
Amb la participació de nois i noies protagonistes de les experiències ApS. Condueix: Anna Bernal. Estudiant d’Educació Social a la Facultat d’Educació de la UB.

18.45 h. CONFERÈNCIA
Aprendre a ser singular en un plural. Les dimensions comunes del desig de saber i de les competències per viure.
Jaume Funes, psicòleg, educador i periodista. Lloc: Aula Magna

20.00 h. TANCAMENT DE LA JORNADA

INSCRIPCIÓ (GRATUÏTA)
Us podeu inscriure en aquest enllaç