sess-6-2009-2010

6a Trobada

28-05-2010
Suport Conductual Positiu – Maria Ferrer . Psicopedagoga de l’EAP i membre del GIEE (Grup d’Investigació en Educació Especial).

• El Suport conductual positiu (SCP) és un enfocament sistemàtic per identificar la cultura social i els suports conductuals que necessita l’escola per a esdevenir un entorn d’aprenentatge efectiu per a tots els alumnes.
  1. El SCP ens permet abordar els problemes de conducta des d’un model educatiu inclusiu oferint procediments i estratègies per millorar les conductes distorsionadores que presenten alguns alumnes i ajudar-los en l’adquisició de conductes alternatives adequades i permanents.
  2. L’avaluació funcional de la conducta ens permetrà obtenir informació significativa per poder disenyar el Pla Educatiu de Conducta (PEC) adient.
  3. Per implementar un sistema de suport conductual positiu a nivell de centre implica:
  • el compromís de l’equip directiu
  • aproximadament un 80% del personal del claustre hauria d’estar disposat a treballar segons aquest model.
  • formació en l’ambit de la conducta.
  • un procés de 2 a 3 anys.

Material de la sessió:

EL SUPORT CONDUCTUAL POSITIU.pdf
PEC.pdf

MATERIALS, ENLLAÇOS I DOCUMENTS (aquest espai és per a penjar fitxers o enllaços sobre el tema d’aquesta trobada; poseu el vostre nom per a poder-vos identificar).

Documents complementaris:

Entrevista per l’avaluació funcional.doc
Hoja de registro para la idenfiticación de estímulos de control de las alteraciones de la conducta
GRAELLA SEGUIMENT CONDUCTA.doc
FULL DE PACTES.doc
PROGRAMA DE SEGUIMENT DIARI.doc
Fitxa de registre.doc
PLA1_GIEE_.pdf
PROGRAMA EDUCATIU DE CONDUCTA(model buit).doc
Graellaexpectatives_GIEE_.pdf

Bibliografía:

• El proceso en el apoyo conductual positivo.pdf.
  • Revista Suports.(Revista Catalana d’Educació Especial i Atenció a la diversitat) .Ed. Eumo. Vol. 5 Núm. 1 (2001).
  • Revista Suports.(Revista Catalana d’Educació Inclusiva). Ed. Eumo. Vol.13. Núm1. (2009)

Enllaços:

• Grup d’Investigació en Educació Especial GIEE