Aplicacions per a treballar les llengües en una societat digital

Un recollim un seguit d’aplicacions que us poden donar un cop de mà en el vostre dia a dia a les aules:

Enriquir projectes

Genially Útil per crear pòsters i infografies.

Tot i que és gratuït presenta moltes limitacions de pagament.

Thinglink   Útil per fer un glossari d’un projecte i per combinar imatges amb text i enllaços. Gratuït
Padlet   Útil per al treball cooperatiu i per fer una pluja d’idees. Format de tauler on els usuaris poden penjar informació.

Tot i que és gratuït presenta de limitacions de pagament a partir de 3 fitxers.

Canva   Útil per crear pòsters i infografies.

Fàcil d’utilizar però limitat en la seva versió gratuïta.

Treballar la narrativa: audio i multimèdia

Stopmotion Studio Permet animar objectes imatge a imatge. Tot i que té algunes opcions gratuïtes en gran part són de pagament.
Voicethread Explicar contes , comentar imatges i lectura col·lectiva
SpreakerStudio Permet enregistrar un programa radiofònic, fer dictats etc. És gratuït però presenta limitacions de pagament

Treballar la narrativa: creació

Storywars Útil per crear una història de manera col·laborativa.

De moment només és en anglès.

Newspaper Generator   Generador d’un diari en format publicació. Molt senzill i gratuït però amb funcions limitades.
Pixton Permet crear un còmic de manera senzilla i amb resultats atractius. En la seva versió “Diverteix-te” és gratuït.
Sutori Permet generar línies del temps i recollir el procés d’un projecte

Avaluar

Kahoot! Avaluar en forma de joc. Requereix que tots els alumnes o grups d’alumnes tinguin un dispositiu.
Quizlet Activitats de pregunta i resposta ràpides.
Edpuzzle Avaluació i creació d’activitats a partir d’un vídeo
Plickers Avaluar en forma de joc. Només el mestre necessita un ordenador. Els alumnes participen mitjançant unes targetes.