El nou Consistori Infantil de l’Ajuntament de Ripoll

A primers d’octubre, a la sala de plens de l’ajuntament de Ripoll, va tenir lloc la constitució del setè consistori infantil. La sala, plena de gom a gom, atapeïda de nens i nenes de 6è curs de les escoles, juntament amb els seus pares, mares, mestres i familiars, que volien acompanyar els dos representats de sisè curs de cada escola de Ripoll, i recolzar així la seva candidatura a l’alcaldia infantil del curs 2018-2019. També van assistir a aquest acte els representants del Consistori del curs 2017-2018, que deixaven el seus càrrecs, així com l’Alcalde Jordi Munell i regidors de l’equip de govern.

Jordi Munell va iniciar el ple dirigint unes paraules d’agraïment al consistori sortint i encoratjant als nous representants infantils a viure aquesta experiència com un repte d’aprenentatge i amb la responsabilitat que suposa representar el col·lectiu infantil de la vila. Seguidament l’alcaldessa infantil Silvia Freixa va dirigir unes paraules de reconeixement al seu equip i va animar als nens i nenes ha treballar intensament recordant-los que un any passa molt ràpidament. Després cada infant es va presentar i defensar la seva candidatura, va exposar la proposta que l’hi agradaria executar enguany i com a novetat va proposar un objectiu a treballar durant aquest mandat, que també es va sotmetre a votació. Finalment es va passar a les votacions, en les que només i voten els infants, secretes i en les quals cal votar a 2 representants tal i com ho recull el reglament del propi consistori infantil. Acabat l’escrutini, es va proclamar com a alcaldessa infantil a la Jana Soler, de l’escola Salesians. L’assignació de les diferents regidories així com la figura del secretari, es va portar a sorteig entre els altres candidats, tal i com marca el reglament quedant assignades les regidores de la següent manera:

Escola Salesiana

Jana Soler                  Alcaldessa R. de Serveis al Territori, Sostenibilitat i Empresa

Berta Cortés              R. de Barris, Neteja Viària i Medi Ambient

Escola Vedruna

Oriol Amaro                R. Turisme i Joventut

Abril lorenzo                Secretaria, R. de Benestar i Família,Gent Gran i Esports

Escola Tomàs Raguer

Martina Salamó          R. de Comerç, Fires i Mercats

Valeria Pierri               R. de Cultura, Tradicions i Festes

Escola Joan Maragall

Adrià Boixasa             R. d’Ensenyament i Coneixement

Marc Sobirana            R. de Serveis Econòmics i Promoció Econòmica

Escola Ramon Suriñach

Yousra Ahazrir            R. de Seguretat Ciutadana, Convivència i Participació

Pel que fa a la novetat d’enguany d’escollir un objectiu per treballar al llarg del mandat neix d’una de les propostes aprovades en el passat consistori Infantil. Amb l’empat de Sensibilitzar entorn la sostenibilitat i fomentar els hàbits saludables i l’esport caldrà que els infants decideixin com ho gestionen. Tal i com ja s’ha fet el els quatre exercicis anteriors, el consistori infantil disposarà d’un pressupost de 5.000 euros, que haurà de distribuir d’acord a les propostes i accions que aprovi el seu plenari i o a la junta setmanal del dilluns.

Accediu a la galeria  d’imatges https://photos.app.goo.gl/Yc9XwyZtfczqZjZPA

Font: Ajuntament de Ripoll