Taller ARRELEM LA INCLUSIÓ – Dr. Ramon Suriñach

ARRELEM LA INCLUSIÓ

El CEE Dr. Ramon Suriñach un any més, segueix treballant per extendre i fer difusió de les seves propostes inclusives. Aquest any fan especial èmfasi a la capacitat que tenen els centres escolars del Ripollès per afavorir una correcta i adequada inclusió, sempre això si, amb la dotació dels recursos necessaris.

Sota el lema “ARRELEM LA INCLUSIÓ” fan arribar la següent proposta i relacionar els arbres de Nadal amb pictogrames. L’alumnat del Dr. Ramon Suriñach ha preparat els vídeos tutorials explicant el material necessari i els passos a seguir per cada activitat:

• Etapa d’infantil: fer un arbre de Nadal, pintat i amb una base de plastilina i utilitzant un pictograma. Vídeo

• L’alumnat de Cicle Inicial: crear un Arbre de Nadal entrelligat amb fils de colors i utilitzant algun pictograma. Vídeo

• L’alumnat de Cicle Mitjà: crear un arbre de Nadal doblegat, amb cartolina, punxat amb un pal de pinxo i sobre una base de tap de suro, on hi haurà un pictograma. Vídeo

• Per l’alumnat de Cicle Superior: crear un arbre de Nadal de paper seguint les indicacions amb un vers o un poema i relacionar-ho amb el pictograma més adequat. Vídeo

Tots aquests pictogrames estan disponibles a la web www.arasaac.org i us animem a fer-hi una ullada i agafar tots els que necessiteu per a cada desig. Es tracta d’un suport visual imprescindible per l’alumnat amb diversitat i una mesura universal per tot l’alumnat.