Gamifiquem amb el Break Out
En aquesta primera sessió treballarem la Gamificació a l’aula. La gamificació és fer viure com a una experiència de joc una activitat que no ho és. Quan arriba al món educatiu aquesta premissa porta implícita dues conseqüències: per una banda els educadors han de transformar la seva mirada davant les activitats educatives pensant-les en clau d’experiències d’aprenentatge, i per l’altra han de pensar com dissenyen aquestes experiències agafant elements propis dels jocs.
Recursos per a la sessió
Les claus de la Gamificació |
Els sis pilars de la gamificació. 2- La narrativa |
Un model de plantilla per començar a gamificar |
Un repte
|
Altres temes tractats al Seminari:
1- Organització seminari
2- Gsuites. Dins G-suite vam parlar d’extensions que ens podrien ser útils a l’escola com: Read Aloud (lectura de textos), Announcify (permet grabar veu sobre d’una imatge facilitant per exemple poder explicar com s’ha arribat a una solució) i apps lliures com l’AutoDraw (ens permet transformar els nostres dibuixos).
Altres informacions:
- Competència digital: C. Digital docent / Perfil C. Digital / Activitats formatives del perfil
- Xarxa docent eduCAT 2.0: Grup de PrimàriaGrup de Secundària
- La CodeweekActivació del classroom
- Exemple d’un treball de seminari. Seqüenciació del les CB Digitals per CICLE
- #seminarisTAC-CRP
-
https://sites.google.com/a/xtec.cat/seminaris-tac/ (Seminaris – Catalunya)