Prova Cangur 2024

Del 8 al 30 de gener estan obertes les inscripcions a les proves Cangur 2024 que es duran a terme el proper dijous 21 de març. Inscripcions al següent enllaç.

Què és la Prova Cangur? És una activitat matemàtica impulsada per la societat internacional Le Kangourou sans Frontières per estimular i motivar una àmplia majoria de l’alumnat i que a Catalunya organitza la Societat Catalana de Matemàtiques.

L’objectiu autèntic del Cangur és que l’alumnat participi i hi dediqui una estona especial a divertir-se tot resolent els reptes plantejats. Els problemes es basen més en el raonament i l’enginy que en coneixements matemàtics específics.

Hi pot participar tot l’alumnat, des de 5è de primària fins a la secundària postobligatòria. Hi ha una prova diferent per a cada curs, tot i que algunes preguntes es repeteixen, atès que són vàlides per a diversos nivells escolars.

A nivell d’inscripció i organització les proves tenen quatre nivells que anomenem Subcangurs: Primària (5è i 6è), ESO (1r i 2n), ESO (3r i 4t) i Batxillerat i CF. Aquestes instruccions fan referència als nivells de
Primària i ESO, que tenen una organització unificada.