MINIMONS A EDUCACIÓ INFANTIL

Aquest segon trimestre, l’escola Joan Maragall ha iniciat un treball de “minimons”, relacionat amb el tema del projecte d’aquest curs.

Què són els minimons: És una proposta formada per diferents materials inespecífics que l’infant anirà manipulant i combinant per crear, des de la seva visió, el món on viuen els animals.
Potencia la creativitat, treballant la recol·lecció, organització i la classificació dels materials.
És un tipus de joc imaginatiu i de rols que convida i provoca als infants a ser creatius i espontanis en un context de joc dramàtic-representatiu, de la mateixa manera que ho fan moltes altres activitats de la vida quotidiana.

A partir de materials naturals diversos que van portar els/les alumnes, es va fer una classificació.

La primera sessió es va crear un “minimon” gegant d’un paisatge d’hivern a partir de formes de gel que va portar l’alumnat.

Les següents sessions han servit per crear minimons de diferents hàbitats animals: bosc/muntanya/granja;  sabana; mar.

Actualment, a dins les aules tenim el racó de “minimons” on els infants hi van lliurement.

GALERIA D’IMATGES