Lletres a les aules és un programa que fomenta la lectura, promou la literatura, millora la comprensió lectora i estimula el coneixement de la llengua catalana entre els alumnes de primària, de secundària i de centres d’adults.
Si el teu centre hi vol participar, has d’escollir entre dues modalitats:
- Autors a les aules: els escriptors van a l’aula per parlar amb els alumnes sobre els seus llibres i sobre el fet literari en general.
D’aquesta manera, els alumnes treballen:
- la capacitat de diàleg
- el respecte i l’interès pel text escrit
- el sentit crític
- el gust literari
- la seguretat en l’expressió oral
- la comprensió lectora.
Pots consultar la llista dels autors del programa a l’enllaç següent.
- Els nostres clàssics en veu alta: es treballen a l’aula textos d’autors patrimonials de manera lúdica i participativa, i sempre llegits en veu alta, per fomentar el gust per la lectura i l’hàbit lector.
Els autors patrimonials són autors del passat que pertanyen a la tradició literària catalana i que, pel valor de la seva obra i la seva trajectòria, formen part del llegat cultural.
Pots consultar la llista de les activitats d’Els nostres clàssics en veu alta a l’enllaç següent.
Per a fer la sol·licitud, aneu al següent enllaç



