Jocs i materials per fer escacs a l’escola

Els escacs poden aportar molts beneficis als nens i nenes en edat escolar, com defensen molts estudis científics. No és estrany, doncs, que el Parlament Europeu fes una declaració en què recomanava l’ús dels escacs en horari lectiu. La Federació Catalana d’Escacs, conjuntament amb el departament d’Ensenyament i la Universitat de Girona, conscients de tot plegat, van apostar el curs 2012-2013 per una prova pilot per introduir aquest joc-ciència a les escoles en horari lectiu, com un recurs pedagògic més. La força que té el joc com a eina educativa és molt gran.

Els alumnes i les alumnes adquireixen, motivats i sense ser-ne conscients, un seguit d’aprenentatges que els seran transferibles a uns altres moments de la seva vida.

Al CRP podeu trobar un ampli recull de materials, donats per la federació catalana d’escacs, en servei de préstec. També podreu trobar una guia de com introduir-los l’aula:

Taulers
– 8 taulers amb les seves corresponents figures.
– Tauler de jardí de niló de 1,2m quadrats per clavar al terra i amb peces de 20/25 cm.
– Tauler mural enrotllable, ideal per a classes d’escacs.

– Tauler gran de tela amb peces de plàstic i funda
Jocs de taula
AllQueens: Joc per a dos en el qual totes les peces són reines sobre un tauler de quatre en ratlla.
Ocachess: Joc de taula que fusiona el popular joc de l’oc amb el mil·lenari escacs.
Solitaire Chess: Trencaclosques lògic d’un sol jugador.- 8 jocs de cartes d’escacs
Llibres
♦ El ajedrez y la motricidad
♦ Escracks