I Premis Literaris Antònia Adroher i Pascual

La Coordinadora d’ONG SolidàriesÒmnium Gironès i el Gremi de Llibreters de Catalunya a Girona convoquen els I Premis Literaris Antònia Adroher i Pascual de Narrativa i Poesia Escolar que tenen per objectiu la sensibilització en temes socials i la promoció de l’ús literari del català als centres educatius de les comarques gironines.

La nova convocatòria inclou dues modalitats –la narrativa i la poesia– i s’adreça a l’alumnat de primària, secundària, batxillerat i cicles formatius. El termini per a la presentació dels treballs literaris finalitza l’ 11 de febrer del 2022.

El Dret a la Salut és la temàtica escollida per a la primera convocatòria d’aquests guardons literaris que neixen amb una clara voluntat de crear consciència crítica sobre la situació dels drets socials a casa nostra, alhora que reivindiquen l’ús de la llengua catalana i la figura de la mestra gironina, Antònia Adroher i Pascual.

Des de les entitats impulsores, es busca la complicitat dels centres educatius gironins, ja que seran qui preseleccionin un màxim de 5 treballs per categoria i modalitat entre l’alumnat dels seus centres.

Totes les persones premiades rebran un diploma i un val de 30 euros per bescanviar en qualsevol de les llibreries indicades.Els centres participants, per la seva banda, rebran un diploma de reconeixement i podran optar a 3 premis especials si amplien amb d’altres activitats, el treball sobre el Dret a la Salut.

Els treballs premiats es recopilaran en una publicació que es farà arribar a les persones premiades i a tots els centres participants.