Carpeta d’aprenentatge: instrument d’avaluació

La carpeta d’aprenentatge és un instrument d’avaluació que facilita a l’alumne fer evident el que ha après i com ho ha après al llarg d’un període de temps per mitjà del recull raonat d’evidències. Permet la interacció entre el docent, l’aprenent i les famílies. Permet recollir les diferents activitats que fa l’alumnat al llarg de l’aprenentatge d’un tema, els seus objectius i les reflexions sobre el que encara no sap prou bé, què farà per revisar els errors i què va millorant a mesura que avança en el coneixement. Inclou també els resultats de les activitats d’avaluació amb finalitat qualificadora i a partir de totes les dades recollides es dedueix la qualificació final que acredita els aprenentatges, que té la qualitat de ser molt transparent per a l’alumnat.

La Xarxa de Competències Bàsiques ha elaborat material per afavorir la introducció d’aquesta eina d’avaluació. Al seu portal, podeu trobar des d’un full d’indicadors per a l’ensenyant, una rúbrica per avaluar-la o com començar de zero.

Esperem que aquests recursos us siguin d’utilitat