Fomentar connexions amb la natura

Us presentem el llibre Fomentar connexions amb la natura que recull el treball i les experiències realitzades per cadascun dels socis del projecte NANOL, finançat amb fons de la UE que s’inclou dins de les associacions estratègiques del programa Erasmus +  per a la innovació i l’intercanvi de bones pràctiques.

El projecte NANOL va ser creat amb l’objectiu de fomentar les activitats a l’aire lliure i el contacte amb la natura de les escoles de l’educació primària en espais naturals protegits. Els socis que han participat en el projecte són: l’Escola de natura de  Haltia i l’escola de primària Kintaus totes dues de Finlàndia, la Universitat de Plymouth del Regne Unit, el CIEM  Les Isards, l’escola Lascelle ambdues de França, el Centre d’Educació a l’Aire Lliure Rak d’Eslovènia, el Centre d’Educació Ambiental Alt Ter de Sant Joan  de les Abadesses i l’escola Dr. Robert de Camprodon i la Universitat de Girona.

El treball ha estat contextualitzat en la realitat de cada soci (Regne Unit, França, Eslovènia, Finlàndia i Catalunya) i s’han respectat les diferents necessitats. Us recomanem que hi doneu un cop d’ull, totes les bones pràctiques són  igual d’interessants i complementàries, ja que es fonamenten en la tendència creixent de millorar l’educació a partir d’iniciatives que fomenten el contacte amb l’entorn escolar proper i un alumnat actiu i implicat en temes reals del món en què vivim.

En un dels capítols d’aquest llibre hi trobareu l’article, una escola arrelada al seu territori de les nostres companyes Mireia Vilalta i la Maria Teresa Guillaumes de l’escola de Primària Dr. Robert de Camprodon.

+ informació