El passat divendres 29 de maig, el Centre Cívic el Palmàs de Sant Joan de les Abadesses va acollir la primera ✨Trobada sobre Natura i Inclusió✨, una iniciativa impulsada pel Projecte “Natura Inclusiva” 🦿🌿 de l’Alt Ter. L’esdeveniment va obrir les finestres a noves propostes amb l’objectiu de conèixer més de prop la realitat de les persones amb dificultats d’accés al medi natural.
La jornada, que va tenir lloc de 17:30 h a 20:00 h, va ser un espai obert a tot el públic i va comptar amb una gran implicació per part dels assistents.
Una jornada de debat i propostes de futur
L’acte es va estructurar en dues parts clarament diferenciades que van convidar a la reflexió:
- Taula rodona professional: En primer lloc, diferents professionals del sector van conversar i van posar sobre la taula la realitat actual de l’acompanyament inclusiu a la natura a la nostra comarca.
- Col·loqui obert i vivencial: A continuació, es va obrir un enriquidor debat on es van compartir necessitats, dificultats, propostes i experiències en primera persona. L’espai va comptar amb la participació activa de famílies, testimonis, associacions, experts i ciutadans que van voler sumar la seva veu. 🧑🏽🦽👩🏽🦯🏃🏽♂️
La trobada va cloure amb una valoració molt positiva per part de l’organització i dels participants, agraint la implicació de tothom que hi va assistir per dir-hi la seva o per escoltar. Gràcies a iniciatives com aquesta, el Ripollès fa un pas endavant per aconseguir que la seva natura sigui un espai molt més accessible, compromès i acollidor per a tothom. ☀️🐝



