Dia de la ciència a les escoles

Activitat emmarcada dins la Setmana de la Ciència.

Data de celebració: 13 de novembre de 2024, de 9 a 14 hores.

El dia 13 de novembre al matí, amb connexió en línia amb cadascun dels/de les 4 científics/ques, es compartiran les imatges dels resultats dels reptes dels diferents centres. A més, el conductor de l’acte, formularà una tria de preguntes que hagin enviat les escoles i fins i tot, les que així ho desitgin, es podran connectar i formular alguna pregunta en directe.

Aquesta activitat té com a finalitat fomentar les vocacions científiques i tecnològiques entre els estudiants de 3r i 4t d’ESO i 1r de batxillerat del nostre país mitjançant reptes científics i tecnològics que formulen investigadors i investigadores de centres de recerca i universitats de Catalunya.

La data límit de les inscripcions és el 15 d’octubre, i ho podeu fer en el següent enllaç.

Les 4 sessions se celebraran a la seu de l’FCRI i retransmeses en directe, pel seu canal de YouTube, perquè ho puguin seguir tots els centres.

Enguany els investigadors participants seran:

  • Tema Química: Josep Duran, Departament de Química de la UdG.
  • Tema Geologia: Jordi Vilà, geòlegs. Cat.
  • Tema Matemàtiques: Mariona Fucho i Pau Varela, Centre de Recerca Matemàtica (CRM).
  • Tema Enginyeria: Toni Castro, Sener.

Es preveu que les 4 sessions se celebrin a la seu de l’FCRI i siguin retransmeses en directe, pel canal de YouTube, perquè ho puguin seguir tots els centres (canal de Youtube de l’FCRI).

Els horaris, per al dia 13 de novembre, són:

9.30 h: Matemàtiques
Pau Varela i Mariona Fucho (Centre de Recerca Matemàtica).

10.30 h: Enginyeria
Antoni Castro (SENER).

11.30 h: Geologia
Jordi Vilà (Universitat de Barcelona)

12.30 h: Química
Josep Duran i Cristina Duran, Universitat de Girona.

Les connexions de les ponències es retransmetran en directe des del canal de Youtube de l’FCRI el matí del dia 13 de novembre.

Per a més informació cliqueu al següent enllaç.

Desplaça cap amunt
Ves al contingut