L’informatiu – Març 2020

A finals del mes de febrer i principi de març la majoria dels centres educatius de la comarca han realitzat el Carnestoltes, on l’alumnat i professorat ha gaudit de tot un seguit d’activitats relacionades amb el rei Carnestoltes, les disfresses, les consígnes, etc.

També, s’han iniciat els tallers diversificats de suport i reforç educatiu en horari extraescolar, dins el marc del Pla Educatiu d’Entorn 0-20.

El dia 3 de març l’alumnat de secundària podrà visitar l‘Univers Jove, una de les fires d’ensenyament més importants del territori; 60 estands amb universitats de Catalunya i Andorra, formació professional de 9 comarques, orientació laboral, atenció personalitzada i demostracions en directe al poliesportiu de Ripoll, des de les 10 fins a les 14.30 h.

El 4 i 5 de març hi ha programades les audicions musicals per l’alumnat d’Educació Infantil i Cicle Inicial, amb l’actuació del Grill i la Mosca, a càrrec de la companyia Xerramequ. Es realitzaran diferents actuacions itinerants a Ripoll, Campdevànol, Sant Joan de les Abadesses i Vilallonga.

El dissabte 7 de març es farà la segona sessió del curs d’iniciació a la robòtica educativa, on es treballarà el Lego WeDO, Code i Scratch. Un taller on hi participen una quinzena de mestres dels diferents centres de la comarca.

El 8 de març és el Dia internacional de les dones, i des del Departament d’Educació proposen activitats per visibilitzar i conscienciar l’alumnat i tota la comunitat educativa sobre els drets de les dones. Amb aquest objectiu de reflexionar i actuar per apoderar les nenes, les noies, les dones i fomentar l’equitat entre tots i totes.

També, el dilluns 16 de març es realitzaran les quarts de final del Certamen de Lectura en Veu Alta, amb l’objectiu de promocionar la llengua i la cultura catalana, especialment mitjançant l’edició d’enciclopèdies, llibres de consulta, diccionaris, llibres infantils i juvenils, llibres de text i obres de literatura catalana i universal. Hi participen alumnes de tots els centres de la comarca.