XVI Jornada conjunta d’ensenyament de les matemàtiques

Actualment la didàctica de la matemàtica promou l’ensenyament globalitzador de diverses maneres i de fet és una de les línies d’impuls del C2EM. Ambients, treball per projectes o steam són paraules que sentim dia a dia. Des de l’avaluació fins als continguts que ens proposa el currículum, tot està impregnat d’aquestes idees. En aquesta jornada abordarem les següents qüestions:

  • Ensenyem matemàtiques per abordar la realitat?
  • Quin paper tenen les matemàtiques dins d’aquest tipus de propostes?
  • Com es construeix el coneixement matemàtic amb aquestes tasques?
  • Què aprenen els estudiants que fan aquest tipus de tasques?
  • Com gestionar aquestes activitats a l’aula?
pdf Més informació
Realització:

Dissabte 28 de setembre de 2019
Institut d’Estudis Catalans (Carrer del Carme, 47 Barcelona)
Comité Organitzador: Josep Lluís Pol i Llompart (Xeix), Vicent Perales i Mateu (Al-Khwarizmi),
Abraham de la Fuente i Pérez (SCM), M. Glòria Solà i Solé, Manel Sol i Puig (FEEMCAT).

Programa:

8:45-9:00 Recepció
9:00-9:15 Presentació de la Jornada (Sala Prat de la Riba)
9:15-10:30 Conferència “Les matemàtiques integren

  • Santi Vilches (Catedràtic de matemàtiques de l’INS Vilamajor)
  • Maite Gorriz (Inspectora d’Educació a la Catalunya Central, de l’àrea específica de matemàtiques)
10:30-11:45 Presentació de taules i experiències mentre esmorzem
11:45-13:00 Taula rodona: “eSTEM fent matemàtiques i més.

Moderadora:

  • Laura Morera (Explorium, UAB),

Participants:

  • Sergi del Moral (INS Les Vinyes)
  • Jordi Doménech (INS Marta Estrada)
  • Maite Navarro (CEFIRE CTM)
13:00-13:15 Presentació C2em 2020
13:15-13:45 Lliurament Premi Maria Antònia Canals
13:45 Dinar
16:00-17:00 Tallers
pdf Més informació

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *

XHTML: Trieu una d'aquestes etiquetes <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>