Actualment la didàctica de la matemàtica promou l’ensenyament globalitzador de diverses maneres i de fet és una de les línies d’impuls del C2EM. Ambients, treball per projectes o steam són paraules que sentim dia a dia. Des de l’avaluació fins als continguts que ens proposa el currículum, tot està impregnat d’aquestes idees. En aquesta jornada abordarem les següents qüestions:
- Ensenyem matemàtiques per abordar la realitat?
- Quin paper tenen les matemàtiques dins d’aquest tipus de propostes?
- Com es construeix el coneixement matemàtic amb aquestes tasques?
- Què aprenen els estudiants que fan aquest tipus de tasques?
- Com gestionar aquestes activitats a l’aula?
Més informació |
Realització:
Dissabte 28 de setembre de 2019
Institut d’Estudis Catalans (Carrer del Carme, 47 Barcelona)
Comité Organitzador: Josep Lluís Pol i Llompart (Xeix), Vicent Perales i Mateu (Al-Khwarizmi),
Abraham de la Fuente i Pérez (SCM), M. Glòria Solà i Solé, Manel Sol i Puig (FEEMCAT).
Programa:
8:45-9:00 | Recepció |
9:00-9:15 | Presentació de la Jornada (Sala Prat de la Riba) |
9:15-10:30 | Conferència “Les matemàtiques integren”
|
10:30-11:45 | Presentació de taules i experiències mentre esmorzem |
11:45-13:00 | Taula rodona: “eSTEM fent matemàtiques i més.”
Moderadora:
Participants:
|
13:00-13:15 | Presentació C2em 2020 |
13:15-13:45 | Lliurament Premi Maria Antònia Canals |
13:45 | Dinar |
16:00-17:00 | Tallers |
Més informació |